Gå til innhold

Til alle dere som stjeler fra barna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Har man "dårlig råd" betaler man heller ned på huslån og sparer til hele familien slik. Man har ikke penger på bok når man har lån.

Om 16-20 år når ungene skal studere har man bedre råd og kan betale utdanningen fortløpende.

Tror nok ikke du HI er særlig smart.

Så da anntar jeg at når jenta mi fikk 700 kr dåpsgave som sto på konto og vi senere benyttet de til å kjøpe faktisk tripp trapp stol så stjal vi fra barnet? fordi barnet fikk en tripp trapp stol? ehh.. jeg vet ikke om du er klar over det HI, eller andre, men barna kan ikke forvalte egne penger og det er da opp til barnas foreldre/foresatte og forvalte pengene riktig. og når pengene blir brukt til å goder for barnet så mener ikke jeg det er å stjele, men nettopp og forvalte pengene på ritkgi måte. det må jo være opp til hver enkelt hvordan man ønsker å gjøre dette med pengegaver vel?

her inne er det jaggu mange moralvoktere.

eeehhh en tripp trapp stol varer lenge og kan selges videre. det er jo IKKE feil forvaltning av penger!

å nei, det er ikke noe man skal regne med å kjøpe, for man kan bruke vanlige stoler eller barnestoler. men tripp trapp stoler er kjempe greie og ha (elsket den selv som barn)

nei, vi regnet ikke med det. men en uforutsett hendelse gjorde at vi måtte det. uansett så er det vel strengt tatt opp til hver enkelt å bedømme hvordan de ønsker å gjøre det. mange mener at når de gir penger så er det fordi foreldrene selv skal handle noe barnet trenger eller har lyst på. jeg gir penger i gave og da forventer jeg ikke at disse pengene skal stå på konto frem til barnet er blitt 18 år. jeg forventer at barnet får noe for pengene som ikke jeg klarte å få i, enten fordi jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe, hva barnet trenger eller ønsker seg.

jeg sparer 500 kr i mnd til barna mine som de får i gave fra meg og far når de blir 18 år.. så jeg tror nok det veier opp mer enn nok for den tripp trapp stolen jeg kjøpte til henne da hu var 1 år.

Annonse

Man må ikke regne med at man må kjøpe en Tripp Trapp stol til 1200 kr bare for at man har unger. Det går faktisk an å kjøpe en billigere stor.

Så om noen da vil gi pengegaver kan foreldrene velge å kjøpe en slik stol til ungen sin.

HI, nå selekterer du ut hva som er greit å ikke greit å bruke pengene på ut fra ditt eget syn. om det er en leke eller en tripp trapp stol.. hvis du sier at en må regne med å kjøpe tripp trapp stol til barnet, kan jeg likså gjerne si at du måtte regne med å kjøpe en sykkel til barnet også..

Det er da forskjell på nytteting en familie må/bør ha til barna og leker? Og til dere som på forhånd har en avtale på at pengene kan gå til noe man/barnet trenger så er jo alt greit.

Hvor lenge er det greit for dere å bruke barnets penger på nytteting?

Skal 6 åringen kjøpe sko for sine bursdags penger? Eller den første skole sekken?

Skal konfirmantens penger gå med til den nye bilen,siden mindre gjeld kommer han tilgode senere?

HI

Det er den som gir pengene som bestemmer hva de skal brukes til, ikke DU!

I vår familie er det ikke populært å sette pengene på bok, de vil ha rapport om hva pengene brukes til. I andre familier liker slekt og familie å spare til ungene, da skal det ikke brukes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...