Gå til innhold

Til alle dere som stjeler fra barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når familiemedlemmer eller andre gir pengegaver til ett lite barn,så er det IKKE for at pengene skal brukes til klær,tripp trapp stol,bilstol osv.

Nødvendigheter bør man som foreldre ha penger til selv.

Skal man gjøre noe annet enn å spare disse pengene,så kan jeg til nød gå med på å kjøpe dyre leker. Da tenker jeg på lekestue og andre dyre ting.

Det er utrolig simpelt å stjele fra en baby! Skulle skamme dere!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stjeler fra barna?

Tøtta vår får 500,- til bursdagen sin hvert år fra sine oldeforeldre. Dette fordi de bor 200 mil unna, og vet ikke hvor langt hun er i utviklingen, eller hva som interesserer henne. Også er det billigere å sende penger :o)

Uansett, vi kjøper da gave for oldeforeldre for de pengene.

Er det å stjele?

Skrevet

Dom? Jeg er dom faktisk.

*ler meg ihjel*

Aner meg at du stjeler fra dine barn,men du vet kanskje ikke bedre? La meg opplyse deg om noe: Dom er noe man kan få om man stjeler;-)

Skrevet

Når knotten sine familemedlemmer gir større pengegaver (alt over 500 kr) er det fordi de ønsker å gi sykkel, skiutstyr,tripptrapp stol el.

Du kan kun prate for deg, ikke for alle andre.

Skrevet

Så selv om en gir pengene tilbake i så fall så er det å stjele? Hehe, skal si du er skinnhellig!

Skrevet

TIL NØD KJØPE DYRE KLÆR OG DYRE LEKER?? haha.. dummeste jeg har hørt..

Klær burde man ihvertfall ha råd til, og tror barnet ikke bryr seg om de har dyre merkeklær eller ikke når de er små, så da er det vår prioritering det går på.

Ellers... hva er det med folk her inne som skal preke om hvordan folk gjør ting, med mindre man mishandler barna sine.

DET synes jeg er skam!

Skrevet

Besteforeldrene her foretrekker å gi penger, for de vet ikke riktig helt hva de skal kjøpe og syns visst det er litt pes å tråkke lekebutikker ;) Så da er de pengene fritt frem enten for å gå på sparekonto til barnet eller kjøpe noe til barnet. helt frem til jul satte jeg pengene på konto, men til jul kjøpte vi rattkjelker til gutta for pengene, og de ble da langt gladere for det enn en papirlapp i en konvolutt! ;) de er 2 og 4 :D men såklart vi sparer jo til de også, men om ungen trenger noe så må det jo være okey å bruke av de pengene til barnet. :)

Skrevet

Nei nå får du rulle inn her!

Nå skal alle spare alle pengene til barna sine! Penger barna får har de ikke lov til å røre før de er 18 år. Å da skal de ha flere hundre tusen på bok fordi gavepengene er ikke lov til å røre! Merkelig hvordan dette har blitt. Når jeg var liten ble pengegaver brukt på meg. Det ble gitt penger fordi giver ikke visste hva h*n skulle kjøpe.

Jeg vet ikke hvordan det er i din familie eller krets. Men her ønsker i allefall giver at det skal gå til noe til barnet. Det være seg klær, utstyr eller leker! Å det vet jeg fordi jeg har spurt, å de sier det også: Jeg setter over penger, så kan DU kjøpe noe til barnet som det trenger, f. eks. nye klær!

Skrevet

Slike meninger blir for dumme til at jeg klarer å forholde meg til de.

Skrevet

hehe, er du dum HI? :)

Her gir kanskje mormor 2000 kr til bursdagen til de 2 barna og sier : vi vet ikke hva de trenger. kjøp noe dere trenger.

Det BETYR at man kjøper en vinterdress, en vogn eller noe ANNET man trenger!

Men du er kanskje ikke helt smart?:)

Skrevet

Penger som sønnen min får i bursdag eller til jul, havner i sparegrisen hans. Så er det han som bestemmer hva han vil bruke pengene på (innenfor rimelige grenser da).

Til bursdagen hans fikk han 500 kr. av onkelen sin, og har det i sparegrisen ennå. Han sier at han vil spare til en mobil når han er gammel nok til å få en.

Syns det er greit å gjøre det slik, siden det er penger som han har fått.

Skrevet

Tror ikke HI mente bursdagspenger hvor en får beskjed om å kjøpe noe. Hun hintet nok til innlegget hvor barnets mormor har gitt barnet 25.000 og foreldrene vurderer bruke noe av det på klær og utstyr til 1-åringen. I det tilfelle må jeg si meg enig med HI. Disse pengene bør bli spart til f.eks utdannelse eller egenkapital til leilighet, og ikke brukes på f.eks bilstol. Det er en utgift en må stå for selv.

Videre ble jeg litt sjokkert over alle i tråden som mente det var greit bruke pengene. Noen mente også en kunne bruke de som EK i foreldrenes hus, eller klær generelt.

Skrevet

Ehh og hvordan vet du at pengene som alle andre får IKKE kan brukes på utstyr til babyen?

Dette må være noe av det snevreste jeg har lest på lenge..

Når jeg fikk penger av foreldreen mine når jeg fikk datteren min så kjøpte jeg litt utstyr og leker til snuppa,og jeg fikk ingen klager på det,det kjenner jeg flere som har gjort også.

Jeg sparer barnetrygden hver mnd til ho blir stor,så da har ho penger til diverse ting:-)

Skrevet

HI fra den andre tråden her. Hvis dere har lest alt jeg har skrevet så står det at de pengene jeg "låner" fra kontoen til gutten min skal betales tilbake og at vi selv skal spare hver mnd til han.

Det er nødvendigheter som skal kjøpes og vi må bruke pengene (som ikke ble øremerket for å sette på konto) vi tar ut på HAN. Disse pengene skal selvfølgelig betales tilbake siden vi i en normal hverdag har mye bedre råd!

Skrevet

Trolleri, trollera.

Skrevet

HI vet du ikke at ofte når man får penge gaver til et barn er det for at det skal brukes på noe?

pengegaver som ikke er øremerket sparing er som regel for å hjelpe på økonomien slikt at barnet kan få mer.

pengegavene jeg fikk som barn har jeg ikke sett snurten av som 18 åring. de gikk til leker, klær, utstyr osv. ting JEG trengte og som JEG brukte. hva er egentlig galt med det? det er jo barnets ting uansett, foreldrene bruker det jo ikke

Skrevet

Dom som sier at andre er domme, dom er domme dom.

Skrevet

Barna mine fikk tilsammen 20.000 kr av besteforeldrene sine, og jeg tok dem og dro på ferie alene, hahahahahahha....

Skrevet

Her går snuppas pengegaver inn på sparekontoen hennes, ting som bilstol, vogn,tripp trapp stol og slike ting hun trenger betaler vi foreldre, pengene hun får i gave skal enten sparer eller så kjøper vi noe hun ønsker seg.

Og når hun blir eldre og får penger til bursdag skal enten halvparten vertfall spares og hun kan bruke resten på noe hun vil med mindre hun har noe hun ønsker seg eller sparer til så kan hun få bruke alle bursdagspengene(som hun får til den bursdagen)

Jeg håper jeg kan lære jentungen min og være flink til og spare slik hun har fks nok penger når hun vil ta lappen eller skal flytte hjemmefra.

Skrevet

Jeg sikter til store pengegaver,ikke ett par hundre kroner i bursdags gave:)

Og jeg sikter ikke kun til HI i den andre tråden,men alle pengegavetrådene som dukker opp her inne fra tid til annen.

Og det blir viktig å spare til barna. Tidene forandrer seg. Bare se feks på bil lappen.Jeg betalte 6000kr for min og nå koster den 25000? Hva med moped? Mine barn skal ikke få lov til å kjøre moped,her blir det lett motorsykkel eller ingenting.

Men det koster MYE penger.

Hva med når de skal studere? Det er klart det kan bety veldig mye om de da har penger på konto som gir en viss frihet.

Og første bolig,ikke minst. Det er tross alt kommet en lov som sier man må ha 10% i egenkapital for å få lån. Jeg tror jo en leilighet kommer til å koste mer enn 1 mill om 15-20 år.

HI

Skrevet

eeeeh...sånn helt på siden, hvorfor vil du heller at barna skal kjøre lett motorsykkel enn moped når de er 16?

Skrevet

store eller små gaver, er de ikke øremerket sparing kan de brukes på ting til barnet HI

barselpenger er jo gave til barnet på en måte, håper du ikke har rørt de. da har du jo stjålet fra barnet plutselig.

kommer selv til å samle gaver (store eller små) på en egen konto. som jeg kan ta av hvis det er noe skikkelig dyrt barnet mitt kommer til å trenge.

sparepengene mine gikk til barnevogn, så hittil er alt utstyr jeg kommer til å trenge egen kjøpt. men får jeg penger til mitt kommende barn vil de bi brukt på ting til barnet

ikke alle har to lønninger eller stor inntekt og leve av nå fortiden, og da må man ta av de pengene. søke etter penger hos sosial eller nav når man har en egenkapital til et barn, det kan man ikke. blir jeg nødt vil jeg nok bruke av barnets pengegaver til barnet, i stede for å la det gå uten viktige ting.

Skrevet

Til 14:13

Her vi bor er det veldig populært blant lastebilsjåfører å "presse" mopedførere ut av veien. Dette fordi en moped nå er sperret på 40 km/t, og lastebilsjåførene er gale når trafikken går for sent:-S

En lett motorsykkel kan holde fartsgrensen og mine barn vil da komme opp i mindre trafikkfarlige situasjoner uforskyldt.

Det begynner å bli vanlig her at barna tar lappen på lett sykkel fremfor moped.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...