Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #1 Skrevet 12. april 2011 Bare lurer..Siden man kan sende de i barnehagen med 37,9..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #2 Skrevet 12. april 2011 Ikke i vår bhg, og ikke denne mammaen. Hadde lillbror hatt 38 om morgenen hadde jeg regnet ham som syk og holdt ham hjemme for hans egen del.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #3 Skrevet 12. april 2011 Gutten min er hjemme i dag,men ville bare høre hva dere ville ha gjort.. Han er helt fin i form ellers,leker og herjer.. Det har skjedd ett par ganger at han har hatt feber når jeg har henta han,uten at de i bhg har merka det fordi han er så aktiv...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #4 Skrevet 12. april 2011 Mi største sender jeg ikke om ho har over 37 ho har nemmelig 36 som normal tempratur. Mens største har 37,5 som normal så ja om ho har 38 (og ingen andre sykdomstegn) kan jeg sende ho i barnehage ho er ikke syk da. men går det mot 38,3 så pleier jeg å holde ho hjemme. barnehagen ringer meg heller ikke for å hente om ho ikke har minst 38,5 hvis ho ikke virker veldig syk ellers. Når største mi har 38 er ho jo helt kokt. Så det er stor forskjell på barn
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #5 Skrevet 12. april 2011 Min har 38 i feber i dag. Merkes ingen plass sett bort fra at han kansje drikker litt mer vann en på en normal dag. Leker å springer som normalt. Så ja på en sånn dag (om min hadde gått i barnehage) hadde jeg nok sendt han avgårde. Feber eller ikke så er det almenntilstanden jeg ser først på. En veldig slapp å sliten unge med eller uten feber blir hjemme.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 37,8 og over regnes som feber. På småbarnsavdelinger der jeg jobber må foreldre hente barna som har over 37,8 - og med den temperaturen er de alltid slakke - min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 0934: Seriøst? Du tenker ikke på at han går rundt med noe i kroppen som kan smitte andre? Det er slike foreldre jeg får fnatt av i min barnehage!! (jobb). Og kl 12 er ofte feberen blitt høyere! Jeg kan love deg at barn med feber ikke holder samme tempo i bhg som hjemme! Men til saken... NEI. Mitt barn er hjemme når det har feber. Han ligger vanligvis på 36, 5 om morgenen. Har han 37,5 er han allerede blank i øynene og varm i toppen. Så da blir vi hjemme.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Merker at det er stor forskjell på barnehagene ja.. Men ihvert fall så har de sagt at min sønn kan i bhg når han har 37,9,men ikke over det. Såklart er det forskjell på barn,min gutt er utrolig varm av seg til vanlig. Så merker ikke noe forskjell om han har 37,3 eller 38.. Han er forresten 2 år,hvis det har noe å si..
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 Må bare spørre om en ting til også,når pleier dere å gi paracet?? Jeg gir når tempen går over 39..Men har en venninne som gir så fort tempen måler over normalen,dvs over 38 og over..Synes det er litt for tidlig..
mammadaltenpipestilken Skrevet 12. april 2011 #10 Skrevet 12. april 2011 Min LEGE sier at barna kan fint gå i barnehagen med feber... Det er allmentilstanden vi må følge med på... Litt merkelig å si igrunn, men men .. (Og han er i tillegg barnelege, og har mange barn...) =) MEN; jeg holder de hjemme om de har feber. dvs på gutten over 37.5..(da blir han skikkelig slapp og satt ut) Og jenta; 38. (hun har 37.5 hver dag av en eller annen merkelig grunn...) Paracet gir jeg ved smerte/ ubehag(uansett temratur), og alltid om feberen kommer over 39.5.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #11 Skrevet 12. april 2011 Nei, hadde hatt barnet hjemme. Tempen er som regel lavest om morgenen og stiger utover dagen/kvelden så hvis barnet har 38 i temp på morgenen er det sannsylig at den blir høyere i løpet av dagen. Da er barnet ikke i form, selv om det kan leke og være nesten som "normalt" hjemme, så vil tempoet og uroen i barnehagen være unødvendig for et barn som ikke er i form.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #12 Skrevet 12. april 2011 Min datter har hatt feberkrampe og hadde da 38 i temp som steg plutselig til 40 så nei sender aldri barna mine noen vei med feber.Gir og paracet ved temp på 38....
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 12. april 2011 #13 Skrevet 12. april 2011 Jeg hadde holdt mini hjemme med 38 i feber.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå