Gå til innhold

Krem mot strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe kremer som forebygger strekkmerker, iallefall litt? Noen med erfaring angående det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strekkmerker oppstår i lærhuden, det tredje laget. Kremer trekker ikke ned dit desverre:/

Jeg tror heller man må satse på å drikke mye for å unngå uttørring ogkanskje ta tran/omega 3?

Selv smører jeg med olje, til tross for at det ikke kan dokumenteres gir det meg en bedre følelse:))

Skrevet

Takk for svar:) Da blir det innkjøp av omega 3 og olje:)

Skrevet

Kanskje noen andre som har bedre tips?

Skrevet

Moren min og søsteren min har begge masse strekkmerker fra sine svangerskap. Selv har jeg strekkmerker på knærne og lårene pga tidligere overvekt. I forrige svangerskap og så langt i dette har jeg smurt magen med Body Shops Body Butter hver dag og har ikke fått et eneste strekkmerke!! Anbefaler den på det sterkeste:o)

Skrevet

smør deg ofte med en vanlig bodylotion.. sier seg selv at huden sprekker lettere om den er tørr.. smør spess etter en dusj. holder du hunden din mer elastisk.

Skrevet

Nå sies det jo fra eksperthold at strekkmerker er hormonelt betinget. Det hindrer ikke meg i å smøre meg inn. Sånn i tilfelle;) Jeg bruker Spenol. Den er relativt fet, drøy i bruk, billig, allergivennlig og lukter ikke hverken det ene eller det andre.

Jeg fikk ikke strekkmerker sist. Da brukte jeg en kakaobasert stick som luktet, ja nettopp, kakao. Men i og med at jeg ikke har lyst til å gå rundt som en vandrende sjokoladefabrikk og stinke gammal Freia, har jeg droppet den dette svangerskapet.

:)

Skrevet

Ingen erfaring her dessverre, men jeg prøver mitt beste å unngå strekkmerker selv også :)

Jeg har lest at dyre kremer og geleer mot strekkmerker er heeelt bortkastet - bruk noe billig fet krem evt olje og massèr det godt inn med små sirkelbevegelser :) Massasjen er visstnok nøkkelen her.

Men som sagt - ingen erfaring. Kanskje det bare er tull ;)

Så får vi krysse fingrene da, jenter! :D

Skrevet

Jeg har også smurt med med body shops body butter og har heller ingen strekkmerker fra mine to svangerskap..

Skrevet

Heisann. Jeg sverger også til body butter fra body shop.

Brukte det i begge mine svangerskap og ikke fått noen strekkmerker.

Bruker det også nå, Mitt 3 svangerskap, men nå går jeg med tvillinger så det skal bli spennende å se om jeg kommer meg helt i mål uten noen merker.

Skrevet

Mandelolje som fås kjøpt på helsekost skal visst gjøre susen :)

Skrevet

Jeg har brukt weleda olje (kjøpt fra trebjorner.no) og dr.Greves strekkmerkekrem som man får kjøpt på apoteket.

Har brukt de mest for at det er behagelig meg mjuk hud på mage og rygg - men kanskje de har hjulpet også for jeg har ikke fått et eneste strekkmerke:) Nå er jeg fire dager på overtid så regner ikke med de kommer nå heller.

I tillegg har jeg tatt tran hver dag og drikker masse vann:)

Lykke til!

Skrevet

Jeg brukte også Body Shop sin Shea butter stick, og har ikke et strekkmerke. Sverger til den i dette svangerskapet også :)

Skrevet

Jeg smører med cocoa body butter fra Body Shop. Det gjorde jeg de to forrige svangerskapene også, og har minimalt med strekkmerker. De jeg har er på hoftene, og der smurte jeg nok rett og slett ikke. En fordel er også at ungene synes jeg lukter kake. :D

Skrevet

Jeg smurte masse med body butter fra body shop.. jeg fikk likavel masse strekkmerker, og jeg smurte MASSE! Så jeg tror at enten får du det, eller så får du det ikke..

Skrevet

Er det uansett body butter man kan bruke? Finnes så mange med forskjellige lukt:)

Skrevet

Jeg har prøvd den med oliven, den med kirsebær (?), og den med kokos. Foretrekker den med kokos rett og slett fordi jeg liker lukten og jeg ikke synes den lukter like sterkt som mange av de andre.

Tror ikke lukten spiller noen rolle for effekten - det er at kremen er så fet og trenger godt inn i huden som gjør at den fungerer tror jeg.

Skrevet

søk opp mamma mio, de har oljer mot strekkmerker. Unn deg en skikkelig bodylotion, f.eks. dead sea magik silky smooth body lotion. Den bruker jeg og den er fantastisk. Du kan dusje med babyolje hvis du er plaget med tørr hud, bare vær forsiktig så du ikke sklir i dusjen! :) Lykke til!

Skrevet

Kan man bestill produkter fra mama mio på internet? Fant ikke ut hvor jeg kunne bestille det:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...