*Nøtta* Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Jeg prøver å gå ned litt i vekt for tiden,men sliter BIG TIME med et enormt søtsug. Det hjelper ikke å spise regelmessig,søtsuget er der like forb... uansett. Spesielt ille er det rett etter inntak av mat. Noen her med tips om hva som kan hjelpe på dette? Når det "herjer" som verst så spiser jeg et eple eller en gulrot eller noe sånt,men suget gir seg ikke før jeg har mumset i meg en liten bit sjokkolade... merkelige greier.
Mammatiljente-09<3 Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Har igen tips dessverre, men jeg er i samme situasjon og kunne trengt tipsene selv også...! Jeg trener, spiser regelmessig men kommer meg ikke ned noenting fordi jeg spiser sjokolade e.l HVER kveld!
jordbærsjokolade Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Et tips som fungerer er å ikke ha sjokolade eller annet snop liggende:) Eller du kan kjøpe inn mørk sjokolade, man orker ikke like mye av det også er det jo så mye mer sunt(om du kjøper den mørkeste som har minst sukker selvsagt:)
Zikosu og William Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Bare vær skikkelig hardt mot deg selv og slutt COLD TURKEY!! Det er det ENESTE som hjelper.. Er du skikkelig sugen kan du ta en liten bit mørk sjokolade.. Eller en kopp te med HONNING!! Søtlige frukter skal også hjelpe en del!! Jeg sliter selv,men jeg vet at det som funker på meg er å bare ikke kjøpe det!!
kroi Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Det eneste som hjelper meg er å kutte ut alle raske karbohydrater. Søtsuget opprettholdes med brødskiver, pasta, poteter, ris, frukt, juice etc. Etter 2-3 dager på lavkarbo/trege karbohydrater er søtsuget borte. Sug er et helvete, men det går faktisk over. Det gjelder bare å være en sterkeste! Det er DU som bestemmer hva du putter i munnen.
Brillemamma Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Jeg merker at etter jeg kuttet ut brød, pasta og poteter så er jeg ikke søtsugen etter middag, sånn som jeg var før! Har ikke kuttet det helt ut, spiser feks en liiten potet til middag med masse grønsaker til. Og så lager jeg lavkarbo knekkebrød. Og spiser mye egg Jeg kjøper heller ikke inn sjokolade. Kun på lørdagen, da unner jeg meg litt sjokolade )
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 12. april 2011 #7 Skrevet 12. april 2011 Det som hjelper meg er ikke nekte meg. Før nektet jeg meg da bare drømte jeg om godis eller annet jeg hadde lyst på når jeg først fikk tak i det slukte jeg alt. Nå spier jeg litt når jeg har lyst pluss trener bare det jeg har lyst til. Jeg har gått ned mange kilo. Nå er det stopper før jeg får ut dette menneske. Men så håper jeg jeg fortsatt går ned.
Gjest yrild Skrevet 12. april 2011 #8 Skrevet 12. april 2011 Lowcarb er løsningen! Det er blodsukkeret som gjør at dere får cravings. Kutt ut karbohydrater, da slipper dere å spise så ofte og søtsuget forsvinner :-) Både eple og gulerot forsterker det... i skokoladen er det vel fettet som gjør at suget forsvinner. Prøv en uke uten poteter, hvit ris, hvetemel og sukker.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 Enig i at lavkarbo funker. Ellers kan du prøve krom-tabletter.
Gjest thricane Skrevet 12. april 2011 #10 Skrevet 12. april 2011 Jeg har prøvd litt forskjellig, både for å gå ned noen kg, for å få kontroll på pco når vi forsøkte å få barn, og fordi jeg tåler brød dårlig. Jeg er superfan av lavkarbo. Gikk selv på ketolyse da vi forøkte å få andremann. Da forsvinner mye av søthungeret etter ca en uke, det eneste som er igjen er den psykiske utfordringen ved at å kose seg må bety en bit sjokolade. Vil anbefale disse på det sterkeste: http://www.haugenbok.no/toppverk.cfm?kpr=2-1_2&cid=212794 og http://www.haugenbok.no/visverk.cfm?at=1&cid=203880
*Minnie Mus* Skrevet 13. april 2011 #11 Skrevet 13. april 2011 Kan også anbefale lavkarbo. Jeg elsker sjokolade og kan spise i bøtter og spann. Går egentlig rundt med et konstant sug, om jeg spiser det eller ikke. Men når jeg spiser lavkarbo-mat, så forsvinner suget etter to-tre dager. Huden blir mye penere, jeg orker mer og alt blir faktisk talt bedre hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå