Gå til innhold

Problemer på jobben!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noe hjelpe meg?

Jeg har vært ansatt på et legekontor siden august 2009.

Jeg fikk jobben etter at NAV var villig til å gi meg tiltaksordning (jeg visste ikke om tiltaksordning men legen sa at jeg skulle høre om NAV ville gi meg det, hvis de gjorde det kunne jeg jobbe der). Så NAV betalte meg for 50% jobbing på legekontoret. I tillegg jobbet jeg på et mottak for mindreårige asylsøkere i en ca 60% stilling.

Når jeg begynte jobben på legekontoret hadde legen ingen sekretær.

Etter noen få dager med jobbing, spør han meg om jeg ikke kan jobbe hver dag.

Siden jeg trivdes på jobben sa jeg at jeg kunne høre med jobben om jeg kunne si opp uten å jobbe oppsigelsetiden, i å med at han ikke hadde noen til å jobbe der.

Jeg fikk permisjon av den andre jobben ut året.

Så fra da og fram til jeg ble sykemeldt i slutten av oktober 2010 har jeg jobbet 100%.

Tiltaksordningen var ferdig i begynnelsen av Januar 2010 og jeg jobbet og fikk lønn 100% av legekontoret.

I løpet av tiden jeg har jobbet der har jeg mast etter kontrakt. Jeg har fått beskjed om at det skal komme, mast litt til og fått flere "datoer" på når det skal være i orden. Jeg har tilåmed spurt regnskapsføreren om kontrakt da legen dro på spesialisering i 1år. Fortsatt ingen kontrakt.

Så får en mnd tilbake gir han meg en kontrakt. MEN den stemmer ikke med NOE av det jeg har jobbet.

Legen har skrevet at jeg jobber 50%, han har tatt meg ned i lønn fra 335 000 til 290 000 (alt ut ifra en 100% stilling) videre står det at hvis jeg jobber utover mine 50% stilling så skal jeg få 172kr timen.

Jeg har fått 172kr timen fra dag 1.

Videre har han tilbake datert kontrakt 6mnd, altså 01.09.2010. Jeg har jobbet der siden 17.08.2009.

Jeg har lønnslipp hvor det står hvor mange timer jeg har jobbet og hva jeg har i lønn.

Videre har han sendt innteksopplysninger til NAV som stemmer med hva jeg sier jeg har hatt i prosentstilling (altså jeg får full lønn).

Jeg var også i januar 80% sykemeldt og dermed jobbet 2 dager i uka halve dager, ergo mine 20%. Og de 20% er jo utifra en 100% stilling.

Legen har i tillegg gitt beksjed til vikarlegen at jeg jobber 100% samt 2 sekretæren som ble ansatt for å avlaste meg (hun jobber 46% eller no).

Jeg er så frustret for dette er virkelig vanskelig for oss økonomisk hvis jeg plutselig skal jobbe 50%.

Har jeg en sterk sak?

Jeg har involvert fagforeningen, men opplever så lite hjelp av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...