Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Svigers bor 3 timer unna, mens mine foreldre bor i samme by. Svigers har bare en toroms leilighet. Når vi kommer på besøk (min man og tre barn) så får vi sove på gjesterommet, hvilket selvsagt er helt ok. Mannen min og jeg sover på en liten sovesofa. Yngste sover i reiseseng mens de to eldste sover på liggeunderlag på gulvet. Nå har vi spurt om ikke vi kan få noen madrasser (gjerne kjøpt brukt) til barna, for ettersom de begynner å bli eldre sover de dårlig på liggeunderlaget. Svigermor sa klart og tydelig at det kunne vi bare glemme for det har de ikke råd til. De har faktisk flere milioner på bok, årsinntekt på over 1 mill, 3 biler, leilighet i Frankrike osv. Synes det er litt kjipt at de ikke kan sørge for skikkelig sovesituajon for barnebarna. Vi har jo ordnet med det på vårt gjesterom og vi lever på en inntekt (300 000). De kommer heller aldri til oss, så hvis vi vil at barnebarna skal se besteforeldrene sne må vi nesten dra dit innimellom. Nå har vi ikke krevet noe som helst men mannen min bare spurte om det var mulig å få noen skikkelige madrasser. Kjenner jeg blir irritert, synes ikke det er så gjestfritt akkurat.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Reagerte på toroms med gjesterom, jeg... en toroms har bare ett soverom. Men nei, dere er ikke kravstore. Jeg hadde sagt at jeg ikke ville kommet dit noe mer om barna ikke fikk sove ordentlig. For dere har ikke mulighet til å ta med dere noe til barna? Du kan foreslå en oppblåsbar seng, f.eks...
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 kjøp dere luftmadrass med elektrisk pumpe. de er billige og gode og ligge på merkelige svigers du har. skal selv ordne meg luftmadrass slik at jeg kan ha skikkelig sove plass for overnatting.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Tåpelig av din svigermor. Det finnes helt greie senger på Ikea som ikke tar stor plass når de er slått sammen. Ikke er de dyre heller, men uansett teit å skylde på at man ikke har råd når man helt klart har det. Synes ikke du er kravstor i det hele tatt.
Gjest Filifjonka Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Da hadde jeg nektet å dra dit. Dort og godt. Eventuelt tatt inn på hotell, men det er vel kanskje ikke aktuelt pga økonomien? Jeg hadde vært ganske tydelig på hvorfor jeg ikke ville kommet også. Så fikk de bli så fornærmet de bare ville...
Gjest Filifjonka Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Jeg mente naturligvis "Kort og godt" selvfølgelig...
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 Vi sover ofte over hos svigers pga lang vei. Er det noe vi vil ha i tillegg til det de tilbyr skaffer vi det selv. det er da en selvfølge. Vi har mye eget utstyr liggende der fast.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #9 Skrevet 11. april 2011 Ja, i det siste har det blitt til at mannen drar alene med de eldste, jeg er gravid og sover ekstremt dårlig på sovesofaen.. De foreslo faktisk at 6 åringen vår kunne legge seg ute alene i telt..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #10 Skrevet 11. april 2011 Okay, jeg mener at siden vi har innredet et hyggelig gjesterom til dem, kunne de vært litt mer imøtekommende. Reisesenga er vår, den har vi kjøpt, men vi er studenter og har ikke råd til så mye
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #11 Skrevet 11. april 2011 Okay, jeg mener at siden vi har innredet et hyggelig gjesterom til dem, kunne de vært litt mer imøtekommende. Reisesenga er vår, den har vi kjøpt, men vi er studenter og har ikke råd til så mye
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #12 Skrevet 11. april 2011 Åh herre, jeg hadde nektet mannen å reise dit med barna! Be svigers legge seg i det hersens teltet hvis de absolutt skal ha besøk!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #13 Skrevet 11. april 2011 Kan jeg da bare foreslå for deg dette her; Hvorfor kan ikke du og far sove på gulvet og de eldste i sovesofaen? liksom..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #14 Skrevet 11. april 2011 Kjøp oppblåsbare madrasser på Europris og ta dem med selv. De er faktisk veldig gode å sove på
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #15 Skrevet 11. april 2011 Jo da, det kan vi godt. Som regel ender det med at jeg legger meg i lenestolen i stua og pappa og de eldste sover sammen. Ingen får noe særlig søvn når vi er der uansett. Men svigers "plan" er at barna skal sove på gulvet og vi på sofaen. Uansett så var jo ikke det noen løsning på problemet. Enda mer ubehagelig for tyngre mennesker å sove på liggeunderlag.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #16 Skrevet 11. april 2011 Hadde de vært fattige, men de er RIKE og bor i 2romsleilighet og kan ikke spandere madrasser en gang? Det kalles smålig.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #17 Skrevet 11. april 2011 Gi dem madrasser i bursdags/julegave ....Til bruk på gjesterommet!!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #18 Skrevet 11. april 2011 Hehe, glimrende ide, 21:58! Den støtter jeg fullt og helt! Genialt, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #19 Skrevet 11. april 2011 Javel, men dere tar madrassene med igjen så de er deres. Og dessuten heter det TREroms når det er to soverom. TOroms er ett soverom + stue og kjøkken.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #20 Skrevet 11. april 2011 Herregud, drit i å legge deg opp i det! Er da ikke det som er poenget her......
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #21 Skrevet 12. april 2011 Herre gud. Bli hjkemme. Hvis de vil ha besøk, får de legge til rette for besøk. det er uaktuelt å ha ungene på liggeunderlag i årevis. Telttur er morsomt en natt i mellom , på sommeren, på hytta, der det er trngt inne og der alle lever "primitivt". Hvis du er plaga i sv.skapet og ender med å sove i en stol i stua, ville det ikke ha vært tvil i min sjel om at de fikk komme på besøk i stedet.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #22 Skrevet 12. april 2011 Synes det er lite gjestfritt jeg da. Selvsagt kan man ikke kreve noe men jeg har blitt oppdratt til å ta vare på gjestene mine, og det innebærer å kunne tilby en Okay sovesituasjon. Når vi skal bygge vårt eget hus etterhvert kommer vi til å gjøre plass til gjester.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #23 Skrevet 12. april 2011 Om jeg hadde hatt slike svigerforeldre, så hadde vi dratt dit tidlig på morgenen, vært der i noen timer, for så å kjøre hjem igjen samme dag så man slapp unna overnattingen. Tre timers kjøring er jo ikke så langt.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #24 Skrevet 12. april 2011 Helt enig, det hadde vi gjort også. Om svigerforeldrene mine hadde hatt dårlig råd, da hadde jeg nok foreslått av vi tok med madrasser selv, men om de har god eller normalt god råd, hadde jeg faktisk forventet at de sørget for best mulige forhold for overnatting når vi kommer på besøk. Det gjør vi får våre gjester, hadde aldri i verden tilbudt unger eller voksne overnatting på liggerunderlag. Nei, vil de ha besøk, må de jammen meg stille opp litt også. Viss ikke får de komme til oss. Ellers ville jeg gjort som 08.16 foreslår, dratt på dagsbesøk.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2011 #25 Skrevet 12. april 2011 Her dreier det seg om folk som har veldig mye penger også... Merkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå