Gå til innhold

noen her som har fjernet hemoroider???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden førstemann har jeg slitt med hemoroider. Fikk det når jeg var 7 mnd på vei og fikk den bort med salver og div, men under fødselen presset jeg på en stor en igjen. Den satt godt og var vond i et halvtårstid etterpå. Men i dette svangerskapet fikk jeg ingen nye, men den gamle henger liksom der, men virker tom. Men det nytter ikke å dytte den inn igjen for den sklir ut med en gang og jeg synes det er vankelig å holde meg skikkelig ren etter dobesøk uten å måtte dusje baken hver gang;(

Den sprekker opp litt og det blir sårt, men den virker altså tom. (lurer på om det kalles merisker??) Men plagsom er den jo med tanke på hygiene og dessuten så er det jo ikke så stas å ha en dings der bak......

Tok det opp emd fastlegen, men hun sa at operasjon ikke nødvendigvis var løsningen og at det kunne gjøre det verre...... men huff; det er absolutt ikke kjekt å ha den dingsen der heller......

Noen som har noen erfaringer med lignende??

beklager alle detaljene, men må bare spørre......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å skrive at den oppsto første gang for 4 år siden og har vært tom i 3 år nå, så den fosvinner garantert ikke av seg selv (har prøvd salver og sånn uttallige ganger....)

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med dette men vet at disse kan fjernes med strikk, altså at legen setter en slags strikk på for å stoppe blodtilførselen og at den deretter faller av. Dette er mindre "voldsomt" en operasjon. Spør fastlegen om henvisning til vurdering på sykehuset i så fall.

Skrevet

Takk, jeg har lest litt om det, men ville bare høre om noen selv har erfaringer de kan dele, siden legen i grunn var skeptisk... men vurderer selvsagt å få en henvisining....

Skrevet

Jeg fjernet en slik kirurgisk ca. 7-8 mnd etter fødselen med første ungen.

Fikk det tilbake da jeg gikk med andre og har ikke gjort noe med det så langt. Den jeg har nå er ikke så stor som den jeg fjernet var.

Skrevet

Måtte forresten betale for det selv. Mener det var enten 3000 kr eller 3500 kr jeg betalte.

Skrevet

Hei

Jeg har fjernet en mariske.

Var først inne og satte på strikk, den kunne forsvinne på denne måten, men legen henviste meg til kirurigsk med det samme, for det var en mulighet for at det og sette strikk ikke holdt. Det gjorde det ikke.

Er en måned siden jeg ble operert.

Operasjonen var grei, for da var det full narkose, de to første dagene etterpå var også greie for da var jeg ennå litt bedøvd, i tillegg til den coktail av pinex forte og paracet (på legens ordre) Det som var værst, var og gå på do. Men det blir bedre og bedre, og for første gang på snart syv år må jeg ikke vaske meg etter dobesøk.

jeg ble sykemeldt i 14 dager(!) Betalte bare for bruk av utstyr 380 kr.

Det var mer omfattende enn jeg var forberedt på, men synes det var verdt det:)

Skrevet

Hei! Jo, dette er et kjent problem ja.. Jeg hadde store plager etter førstemann. Fikk det ikke bort uansett hvor mange kurer som ble tatt. Jeg sleit med både utvendig og innvendige. Uansett så ble det operasjon -den såkalla strikkmetoden. Igrunn ikke noen særlig komfertabel opplevelse. Våken operasjon, beina opp på bøyler og lege pluss to sykepleiere som jobba. Hjalp den første tida, men merket at det kom tilbake etter et år sånn ca. Så kom andremann, og samme problem oppstår -utvendig og innvendig. Har også en sånn merisk -viss det er det det heter, som jeg vil få fjernet. Venter nå på time på sykehus - ny operasjon.. Gleder meg ikke akkurat, men tror det må til..

Skrevet

Tusen takk for gode svar jenter!

Det høres jo absolutt ikke behagelig ut, men det er jommen ikke kjekt å ha en dings der heller.....

Hos meg vil jeg si den har vært tom de 3 siste årene til tross for et svangerskap og en fødsel for 7 mnd siden. Jeg tror derfor selv at det kasnkje vil være det rette for meg å fjerne dette.....

holder på å gå noen runder med meg selv nå og tenker at det er greit å få gjort det før jeg begynner å jobbe igjen i aug/sept.....

måtte dere betale selv eller? evt hva koster det? jeg blir i tilfelle henvist til sykehuset her vet jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...