Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Tenker da på fornavn og mellomnavn.. Hvordan gikk prossesen? Går det automatisk, eller må man selv fikse nytt bankkort, og førerkort? Får andre offentlige kontorer vite dette, eller må man selv si ifra?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 jeg har ikke gjort det selv, men min mor skiftet fornavn for noen år tilbake. hun tok bort fornavn og mellomnavn for å sette inn et annet et. etter at hun fikk godkjennt det måtte hun selv ordne med nytt bankkort og førerkort blandt annet. tror du må si fra til de fleste selv.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Har ikke prøvd fornavn, men det blir vel det samme vil jeg tro. Du må selv fikse (og betale) for bankkort, førerkort osv. De fleste offentlige etater, banker osv får med seg navnebyttet når det er registrert i folkeregisteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå