Gå til innhold

Noen her som har endret navnet sitt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på fornavn og mellomnavn.. Hvordan gikk prossesen? Går det automatisk, eller må man selv fikse nytt bankkort, og førerkort?

 

Får andre offentlige kontorer vite dette, eller må man selv si ifra?

 

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke gjort det selv, men min mor skiftet fornavn for noen år tilbake. hun tok bort fornavn og mellomnavn for å sette inn et annet et. etter at hun fikk godkjennt det måtte hun selv ordne med nytt bankkort og førerkort blandt annet. tror du må si fra til de fleste selv.

Skrevet

Har ikke prøvd fornavn, men det blir vel det samme vil jeg tro.

Du må selv fikse (og betale) for bankkort, førerkort osv.

De fleste offentlige etater, banker osv får med seg navnebyttet når det er registrert i folkeregisteret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...