Gå til innhold

Betale 9 åring passe 5 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok min datter er 5 år og 5 mnd, det bor en snill familie etasjen over og de har en datter som går i 3. Hun var 8 år for noe mnd siden da jeg spurte.Det som erat hun og venninene hennes er veldig glad i min datter og de hilser og snakker med henne når vi er ute. Nå som det er sol leker disse jentene ute og min datter ser dem dem fra vinduet hver dag. Jeg tenkte å spørre moren om datteren vil tjene 100 kr til fredags kos om hun passer min datter 2 ganger i uka mens de er ute og leker?

Jeg vet hun vil gjøre det gratis, men vil betale henne sånn at de holder til der jeg kan se fra vinduet, og for at hun skal holde øye med henne Er det omsorgssvikt å sende en 5 åring ute uten en voksen person? Det leker sååå mange barn ute, mange som er mye yngre enn min datter.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville dere gjort det?

HI

Skrevet

det er absolutt ikke omsorgssvikt. jeg har i allefall vokst opp med at alle barna er ute og leker og de eldre passer på de yngre. men det kan jo hende at 2 ganger i uka er litt mye, det blir jo en forpliktelse for jenta som bare er et barn, og et stort ansvar. det høres ikke helt rett ut i mine ører. men det kan jo hende at om du spør en gang i blandt så vil hun være med ute for å leke med jenta de fordi de er nære i alder. jeg hadde en veninne som var 3 år eldre enn meg fra jeg var 4 år.. vi er fortsatt veldig gode venninner og lekte godt sammen på tross av alder. blir ikke rett å betale henne mener jeg.

Skrevet

Vil ikke miste dem ut av synet, blir det ikke litt dumt å kreve det av henne? Jeg tenkte som du tenker 19:40, og hun er jo glad i henne after all:)

HI

Skrevet

kan du ikke heller oppfordre dattra di til å besøke henne eller gå opp å spørre selv om hun ønsker å være med ute? er mye læring og positivt sosialt å ha venner som er litt eldre. kanskje leker de kjempe godt sammen. der er jo barn begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...