Gå til innhold

Sykemelding og MÅ på jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk i 1,5uke nå. Presset meg på jobb hele forrige uke, med nesespray, paracet og tjukkeklær.

Jobber på et kontor, men har kundekontakt hele dagen, så er ikke noe særlig å nyse dem opp i ansiktet, eller gå for å snyte seg under samtalene.

På fredag, kjente jeg at jeg ikke hadde klart 10min til på jobb. Da jeg kom hjem hadde jeg 39,8i feber. Har bokstavlig talt lagt stykeflat hele helgen (barnet mitt var heldigvis hos far, ellers vet jeg ikke hvordan jeg skulle klart det).

Har vært hos legen idag, dobbelsidig lungebetennelse og bihulebetennelse. Har fått sykemelding ut uken, og beskjed om å hvile.

Så kommer det store spørsmålet; Jeg skal på kurs resten av uken. Jeg har faktisk ikke sjangs til å komme meg dit, med mindre medisinene virkelig gjør utslag i løpet av kvelden.

MEN; Jeg trenger disse kursene til en prøve jeg må ha for å kunne jobbe i den jobben jeg gjør.Og det er ikke sjangs til å få tatt kursene om igjen. Jeg MÅ dit, men jeg har faktisk ikke sjangs! Er livredd sjefen blir sur også, og jeg er av den typen som presser meg på jobb for en hver pris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er sykemeldt så har du ikke lov til å jobbe. Da må du ha en friskmelding eller avstå fra lønn de dagene du er på kurs.

Skrevet

Skikkelig uflaks med timinga, men sånn er det. Er du syk, så er du syk. Hør på legen din som sier at du skal hvile!

God bedring :)

Skrevet

Hva med å holde senga nå, og se om du ikke blir bedre til onsdag-torsdag og klarer å få med deg slutten av kurs-uka, slik at du består.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...