Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Hvordan gikk det? Jeg skal gjøre det om noen dager og gruer meg fælt. Er langt nede fra før både psykisk og fysisk ( grunnen til valget), får i meg minimalt med mat og føler meg så svak. Er redd for hvordan jeg skal takle smertene og hele greia, om jeg kommer til å blø i hel osv. Er ca 6 uker på vei. Vurderer kirurgisk abort så jeg kan sove gjennom det, men det er kanskje uansett en større belastning for kroppen? Er heller ikke sikker på om jeg kan velge.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Jeg har gjort det (men ikke fordi jeg ville). Tok medisinsk, men endte opp med utskrapning likevel. Vær forberedt på et "blodbad" og dekk madrassen din med ting som du kan blø på. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 narkosen du får ved kirurgisk er jo belastende. men lykke til med abort, har aldri tatt en her, men har hatt flere omganger i narkose
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Hei, jeg tok medisinsk abort i uke 7-8. Når det gjelder smertene trenger du ikke være redd, det føltes bare ut som en voldsom mens. Men det jeg syns var litt fælt var jo at ingen sa noe om hva jeg kunne forvente meg, kanskje et tips og ikke se så nøye på det som kommer ut for å si det sånn. Fikk en pille et par dager før jeg kom til sykehuset, så får du noen piller til og ligger og slapper av i senga mens du venter. Med et stort bind på deg. Skjedde ingenting hos meg, så jeg gikk på do, fikk beskjed om det for å sette i gang ting, og da kom det så sykt mye blod at når jeg gikk ut av do så gikk jeg rett i gulvet. Men den dag i dag vet jeg ikke om det var pga jeg blødde så mye, eller sjokket over all blodet/ den lille klumpen jeg skjønte var ungen. Ikke velg kirurgisk, mye mer styr og det er større sjanser for at alt ikke kommer ut ect. Jeg blødde som vanlig mens en uke etterpå, no problem. Sexforbudet i ukesvis etterpå var verst Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Om du skal gjøre kirurgisk så må du vente et par uker. Er økt risiko for at en ikke for med seg fosteret ved et utskrapning så tidlig i svangerskapet... Hilsen som opplevde det.....
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Jeg syntes ikke det var noen big dela jeg da. Ikke noe særlig vondt fysisk (eller psykisk). Blødde en del et par dager etterpå, så husker jeg måtte få en venninne til å kjøpe megastore nattbind til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå