Mamman til Stella og Håkon Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Var på kjøpesenteret en tur i dag, lillepia mi er 9 dager gamel og jeg ammer henne. Hun ble sulten iløpet av turen og jeg satte meg ned på en benk for å amme henne. Jeg hadde både amme bh og amme topp på, og dekket litt til med et teppe. Det var en voksen vennegjeng som gikk forbi, og der fikk jeg slengt dette i trynet "DET GÅR AN Å GJEMME SEG NÅR MAN AMMER!" jeg ble så sjokkert over at hun sa det at jeg svarte ikke..men ble raskt ferdig med å amme fordi jeg ble så satt ut... Trodde ikke det var noe galt i å gi barnet sitt mat... hva er deres mening om offentlig amming?
Fire småtroll Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Jeg har blåst en lang marsj i sånne mennesker som de du møtte på i dag og ammet alle mine fire barn når det har vært behov for det! Har fått noen sure blikk, men de fleste smiler jo bare til deg, heldigvis. Jeg har som du brukt både amme-bh og ammetopp i tillegg til å dekke til med kluter/tepper, har ikke "strippet". Da synes jeg virkelig ikke man skal trenge gjemme seg bort jeg altså. Der har du mitt syn på amming offentlig, hadde jeg sett deg amme et 9 dager gammelt barn på kjøpesenteret i dag hadde jeg antagelig gått videre med et salig og litt vemodig smil på leppene siden det er en så hærlig tid med så små og det går så altfor fort. Kos deg med ammingen du, ikke ha dårlig samvittighet ihvertfall.
rima Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 En debatt som kommer igjen og igjen dette... Personlig synes jeg det er helt greit å gi barnet sitt mat på offentlig sted. Men helt ærlig synes jeg det er ok at en ikke sitter med puppen "på tørk". Jeg bryr meg ikke så mye, men det kan jo tenkes at andre gjør det. Ikke særlig lekkert å sitte med puppen flasha et halvt minutt før en er klar til å legge babyen til liksom. Så fortsett med å gi babyen din mat på offentlig sted du, men respekter (noe du jo gjør) at andre ikke er interessert i å se puppene dine Om de ikke tåler at du ammer slik du beskriver, så gi en god dag i dem... Kos deg ute på tur og offentlig med babyen. Nyt tiden!
Tante Blås Squaw Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Jeg mener at amming er helt naturlig og ikke faen (pardon my french) om man skal behøve å gjemme seg bort mens man mater barnet sitt bare fordi noen skrudde folk ikke klarer å se et halvt glimt av pupp uten å bli brydd. Selv ammet jeg akkurat der det passet babyene og ga en jamn pøkk i hva andre måtte mene. Fornøyd unge og glad mor ;o)
lille sprelle Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Det der skal du bare blåse i! De samme folka dingler hengemage og hengepupper rundt på sydentur og utafor campingvogna om sommeren....
Mammatiljente-09<3 Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Frekkeste! Jeg ammet ikke særlig lenge, men fikk slengt en kommentar når jeg satt å ga barnet mitt flaske offentlig. "for en dårlig mor som gir flaske!" hva vet vel de om hvorfor jeg gir flaske...kanskje brystkreft?! Men stå på så lenge du dekker til med amme-bh og amme-topp+ teppe ser jeg ikke problemet..
369?gutt10? Skrevet 11. april 2011 #7 Skrevet 11. april 2011 Så lenge du ikke blotter hele deg, noe jeg neppe tror noen mor gjør når hun ammer offentlig, så syns jeg det ikke gjør noe i det hele tatt at man setter seg ned å ammer barnet sitt! Det er jo dette man har puppene til! Personlig så går jeg alltid på et stellerom eller lignende, men jeg er veldig sjenert av meg da. Ser bare av og til at noen sitter å ammer offentlig og det gjør meg absolutt ingenting. På IKEA har de faktisk egen ammesofakrok i resturanten. Ikke bry deg i det hele tatt om hva folk mener! Går mange damer med svært utringede topper på seg som viser mer pupper enn man gjør når man svært diskre ammer for å si det sånn....
Stellaborealis Skrevet 11. april 2011 #8 Skrevet 11. april 2011 Jeg synes man kan bruke ammerom der det finnes eller dekke seg til, men kjære vene; barna må jo få mat! Dårlig å si sånt når du atpåtil dekket deg til!
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 12. april 2011 #9 Skrevet 12. april 2011 Personlig syntes jeg det er ok være diskre når man ammer. Ungen skal ha mat men slenge hele puppen til alles skue er så unødvendig. Har selv ammet overalt aldri hatt problemer me det, Men greit vise respekt for andre.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 12. april 2011 Forfatter #10 Skrevet 12. april 2011 Pupp er jo mat, det er jo faktisk derfor vi har pupper! så hvorfor er det galt om noen ser puppen din når du ammer?
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 12. april 2011 #11 Skrevet 12. april 2011 Hallo dummeste jeg hører pupp er mat derfor er det ikke noe problem blotte seg grunnet ungen må spise. Noen er mer gla i vise puppen sin enn andre men må da respektere andre når en er på offentlige steder. Hva er galt med gi ungen mat men ikke måtte slenge ut hele puppen.
Gjest MMJ Skrevet 12. april 2011 #12 Skrevet 12. april 2011 Det der blir liksom "for dumt" Og jeg regner med noen i denne gjengen også mener det - uten å tørre si det. Amme er jo verdens mest naturlige ting, er barnet sulten - ja, så får det mat Ikke bry deg!
Glajenta ♥ Skrevet 12. april 2011 #13 Skrevet 12. april 2011 Så lenge man er diskret, så ser jeg ingen problemer med å amme offentlig. Jeg ammet jenta mi offentlig - hva ellers skal man gjøre? Være hjemme? Men... jeg har aldri satt meg på en benk på kjøpesenteret. Kanskje fordi vi svært sjelden var på kjøpesenter? ;-) Iallefall, det kjøpesenteret jeg var på hvis jeg var på et, hadde et perfekt ammerom (de fleste kjøpesenter har det), eller så satt jeg meg på en kafe litt avskjermet hvis mulig. Mest for at vi skulle få en rolig stund begge to. Jeg liker ikke å få slengt andres pupper i ansiktet når jeg er ute - ergo tenker jeg at kanskje andre ikke er så interessert i mine? ;-) Men så lenge man ikke flasher alt man har, ser jeg ikke problemet. Likevel, jeg er ikke enig i at pupp er mat. Okaj, en liiiten stund (i den store sammenheng) er det det - kanskje - men ikke ellers... ;-)
sillyfilly og Olivia Skrevet 13. april 2011 #14 Skrevet 13. april 2011 Det er bare tullete å skulle gjemme seg bort når man ammer. Liker man ikke å se andres pupp(eller deler av den) så kan man la være å se på!!!!! Herlighet... Jeg har ALDRI dekket meg til når jeg ammet.
It's all about me Skrevet 13. april 2011 #15 Skrevet 13. april 2011 Jag har barn som har hengt i puppen den første tiden, så de har fått mat hvor som helst når som helst. Skulle jeg ha buret meg inne på stelle/ammerom hver gang, hadde jeg ikke gjort noe annet. For i tilegg til ofte spiste de lenge. Fikk aldri noen slike kommentarer, men hadde jeg fått dem hadde de nok bare prellet av. Så lenge du er passe dikret er det ingenting å ta til seg. De samme surpompene ville nok ikke blitt noe gladere over et hylskrikende sultent barn.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 13. april 2011 Forfatter #16 Skrevet 13. april 2011 Pupp er jo mat, å da er det faktisk ikke noe problem for meg å gi barnet mitt mat nei.. folk trenger jo ikke å glo om de har så mye imot pupp. Det er derfor vi kvinnfolk har pupper, for å gi barna våre mat..Ikke noe annet egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå