Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er egentlig ikke glad i trampoliner, men nå mases det her i huset om nettopp dette.

Hvor har dere kjøpt trampoline og hvordan er dere fornøyd med de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte i fjor, på Dag's Marked... Den vi har er 3,6 meter og vi kjøpte med sikkerhetsnett og stige =) Nå er vi så smarte at vi tar den inn om vinteren slik at den ikke blir ødelagt og det vil jeg også anbefale andre å gjøre... Er flere jeg kjenner som lar den stå ute året rundt og de holder ofte ikke mer enn et år eller to =)

Tror vi betalte ca 2500kr for den =))

Skrevet

Ja vi har! Var en gave men jeg vet den kostet ca 1500-2000. Den er også ca 3.6 meter diagonalt. Hvorfor er du imot det? Stygt i hagen, ja... og jeg som har så mye fine planter og blomster i hagen...men flott for bla koordinasjon. Klart det øker faren for skader også, men så lenge man passer på og ikke lar mange store barn hoppe samtidig så går det som oftes veldig greit:-)

Skrevet

vi kjøpte trampoline i fjor, etter 6 dager brakk hun beinet sitt. så det var det hun fikk hoppet den sommeren..

i år hoppet hun på trampolina som står i hagen til bestemor, og landet rett på jernstanga som går rundt trampolina så vi er usikker på om hun brakk nesa si!

skikkelig positiv jeg da.. heheh.. =p det jeg prøver å si er at ikke la så mange hoppe av gangen og de bør være ca like i vekt.

og ha sikkerthetsnett og sånn matte på rundt fjærene..

da hun brakk beinet var det første alle sa "har dere ikke sikkerhetsnett da?" joda, vi har det.. men hun landet rett og slett feil og hoppet med en som var mye tyngre enn henne...

Gjest Filifjonka
Skrevet

Vi kjøpte på Plantasjen for ca 10 år siden. Ja, det stemmer. Vi kjøpte også sikkerhetsnett, men det tror jeg ikke var på Plantasjen, jeg husker ikke hvor det ble kjøpt.

Vi demonterer og tar inn trampolina hver høst. Jeg ser mange lar ramma stå ute om vinteren, men vi tar inn den også.

Vi er godt fornøyd med trampolina, den har vært MYE brukt og vi har ikke hatt noen skader. Men jeg har helt fra starten av vært streng på at de ikke får hoppe mange samtidig og slikt.

Skrevet

Tar den mye plass når den er demontert? Mannen her i huset sier også at den i så fall må demonteres om vinteren.

Grunnen til at jeg ikke er så glad i trampoliner er pga.alle skadene som jeg kjenner til har skjedd under lek på trampoline. Men går nok stort sett bra.

Skrevet

Kjøpte vår på Jysk, gav 1500 og er strålende fornøyd, 3 m.

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt ny på SmartClub, 3,9 m til 2000,- inkl sikkerhetsnett. Vi har ikke montert den enda, så jeg kan ikke si noe om hvor fornøyde vi er, men jeg tror den er av samme type som sto her da vi kjøpte huset. Den ble brukt hver eneste dag og var rett og slett utslitt!

Man må passe på og vi har regler som sier at små og store ikke får hoppe samtidig. Ikke alltid like lett å håndheve når flokken av unger i nabolaget kommer drivende... ;-) Men vi har aldri *bank i bordet* hatt en eneste skade.

Skrevet

Vi har en stor en og vi morer oss =0)

Skrevet

Vi kjøpte vår "kampoline" i fjor - ca 1600,- på Jysk. Vi tok av alt annet enn metallstengene når høsten kom, og nå skal den snart opp igjen. Vi venter litt til, slik at bakken får "satt seg" litt før Thias begynner å hoppe.

Vi har ikke så mange barn som hopper på den, så vi har ingen andre regler enn ingen sko, ingen leker og ikke herje.

Har ikke tenkt på det med størrelser på ungene...

Men - skader skjer uannsett hva de leker med, tenker jeg. Mannen min foreslo at vi skulle kappe av deler av føttene, slik at det ble kortere ned til bakken (vi har også nett) men det droppet vi.

Skrevet

Størrelse eller tyngde er viktig. Hvis storebror på 40 kg hopper det han makter flyr lillemor på 15 kg (men 6 år) som en pingpongball... Ikke er det noe særlig å få 40 kg storebror oppå seg heller og han ser ikke alltid om hun plutselig står i veien.

Det kan også være farlig om det er stor tyngdeforskjell og man hopper i utakt. Duken vil da komme fort opp etter den tyngste og er den lette på vei ned blir han/hun møtt av duken isteden for at den tar imot, om du skjønner.

Gjest Filifjonka
Skrevet

For all del, ikke finn på å kappe av bena! En kollega av meg hoppet på en trampoline med kappede ben og brakk ryggen. Da må dere heller grave et hull i bakken og sette trampolina nedi. Da støter dere riktignok på andre problemer, som drenering og slikt.

Trampolina tar en del plass når den er demontert ja. Delene til stativet er vel omtrent en meter lange. Duken blir ganske stor selv om den er brettet sammen, og den blå kanten er håpløs å få lagt sammen. Men vi har lagringsplass, så for oss gjør ikke det noe.

Skrevet

Med erfaring fra hopping på proffe trampoliner tidligere (jeg er godkjent trampolineinstruktør) valgte vi å gå for kvalitet og kjøpte fra http://www.hoppeeksperten.no .

Vi gikk for en stor Berg Champion, med sikkerhetsnett til totalt 11 000. Merker stor forskjell på denne og billigtrampoliner. For oss med mange brukere i alle aldre er det også viktig med noe som tåler mye bruk i mange år og som man kan få reservedeler til om det trengs.

Skrevet

Som sagt - vi har ikke gjort det.

Og hva tyngdeforskjell angår har det ikke vært en issue, da Mini i hovedsak har hoppet alene på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...