Gå til innhold

Er det nødvendig å ha med... (...div til sykehusbag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nødvendig å ha med ulike kremer til babyen i sykehusbaggen?

Satt å leste igjennom forslag til hva man kan ha med seg, men får man ikke slikt på sykehuset? Det samme gjelder bleier til babyen? Og håndklær?

Er det lurt å ha med seg egen brystpumpe? Jeg bare lurer jeg altså, blir litt forvirret av listene som er laget overalt ;P

Og en ting til: Ammeinnlegg? Hvilke type er lurest å ha med seg på sykehuset? engangs eller ikke? (forslag til type liksom...)

Ja, jeg er førstegangs, og har noen spørsmål:) Har ikke tenkt å pakke baggen enda, men vente til etter påske. Men tenkte kjøpe inn det siste som trengtes da, vettu... (termin om 5 uker)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har bleier og brystpumpe på sykehuset. Kanskje de har kremer og. Våtservietter er det ikke sikkert at de har. Kan være lurt å ha noen bleier til hjemreisen/hjemkomsten. Husk at du må ha barnevakt eller barnet med deg for å gå på butikken! Babyen trenger bilstol til hjemreisen. Noen private klær til hjemreise til deg og babyen. Jeg har tenkt å ha med brystpumpe for å slippe å vente i kø på sykehuset til deres blir ledig. håndklær har de på sykehuset. Ta med noen ordentlige klær til deg, så ser du bedre ut, og føler deg bedre. Ha med toalettsaker, sminke og ammebh.

Skrevet

kremer, bleier og håndklær tar jeg ikke med. Det har de på sykehuset.. Brystpumpe har de også der så da har jeg min ren og pen her hjemme til jeg kommer hjem.

Jeg har med ammeinnlegg. Avent sine syns jeg er god. Så tar jeg med brystvortekrem og slike spesial innlegg som jeg kjøper på ammehjelpen som "lufter" vortene.. :)

Skrevet

Jeg skal ikke ha med kremer, bleier, håndklær eller brystpumpe, det får man på sykehuset :-) Brystpumpe brukte ikke jeg forrige gang uansett :-P

Har med ammeinnlegg i ull (fra apoteket), og engangs avent ammeinnlegg, har fått de fleste i ulike gratispakker, så er greit å få brukt de opp :-) Ellers synes jeg libero sine er bra, men det er smak og behag ;-)

Lykke til! :-)

Skrevet

Da jeg fødte min jente så het det seg at vi fikk bleier på sykehuset, så dette tok jeg ikke med. Men det viste seg at det vi fikk var en liten stabel bleier, kanskje cirka 8 stk. Siden jeg fikk en baby som bæsjet omtrent konstant i starten så var de bleiene fort brukt opp og da fikk jeg beskjed om at det var bare de man fikk, skulle man ha flere fikk man ordne det selv. Så kanskje greit å ha noen med seg også da....

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus. Der jeg fødte fikk jeg alt jeg ba om, utenom klær. Det ba de oss ta med selv for det de hadde var så fælt og utvasket at de ikke syns det var noe stas å låne det bort.

Eneste jeg trenger ta med er altså klær og toalettsaker til meg selv og klær til baby.

Skrevet

Da jeg fikk mitt første barn på ahus for 5 år siden var jeg på sykehuset en dag og en natt før jeg dro hjem og alt jeg hadde med meg var et reint skift til meg selv. Hjemreiseklær til babyen og bilstol tok min samboer med seg samme dag som vi skulle reise hjem. Men nå bodde jeg jo bare 5 min. fra sykehuset da og ammingen fungerte suverent fra dag en. Så det er nok ikke veldig mye man på død og liv trenger på det korte oppholdet. De færreste er vel på sykehuset i mer en et par-tre dager....

Skrevet

Jeg hadde ikke med ulike kremer til babyen. En trenger vel stort sett ikke så mye sånn til babyen i frste omgang? De hadde noe olje der til å vaske bæsj med, og sikkert noe sink-salve e.l.

Synes du skal høre med jordmor eller sykehuset hva du trenger, for litt ulik praksis. Vi trenger med klær nå, men ikke bleier., tepper eller håndkler.

Jeg ville aldri tatt med brystpumpe. Må jo vaskes etter bruk, og faktisk heslt kokes, og det får en jo ikke gjort. De hadde brystpumper på sykehuset, hvor en fikk egne deler slik at det var hygienisk og greit.

Jeg endte opp med å bruke coop ammeinnlegg sist, etter å ha prøvd litt forskjellig. Det var engangsinnlegg. Brukte ull i tillegg når det var kjølig /kaldt. Men jeg lakk så mye at ull alene ikke holdt. Det er jo heller ikke lett å vite hvordan det blir. Lekker du ikke/veldig lite, så er ull best. Hvis ikke må du nok ha noen engangs. Men ikke sikkert produksjonen kommer i gang for fullt heller med en gang, så sånn skiller fra person til person. -Bare for å gjøre det hele mer klart.. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...