Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #1 Skrevet 11. april 2011 Forstår jeg dette riktig når jeg skal søke om engangsstønad?? Termindato skal bekreftes av lege eller jordmor, og må være datert etter 26 svangerskapsuke. Det samme gjelder eventuell kopi av helsekort. Når far søker, skal han ikke legge med dokumentasjon på termindato. kan jeg da ikke søke før det har gått 26 uker? men hva med dette som står på selve nav siden?: Når blir pengene utbetalt? Engangsstønad utbetales vanligvis i forbindelse med fødselen/adopsjonen. Ved fødsel kan stønaden tidligst utbetales når svangerskapet har vart i 26 uker.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #2 Skrevet 11. april 2011 Du kan søke etter uke 26 og må legge ved en bekreftelse datert etter uke 26 samt kopi av helsekortet. Det står jo i det du har skrevet i innlegget ditt.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 jeg hører jo om de som får utbetaling i uke 26.. de kan da umulig ha sendt søknad og fått pengene samme uke mtp på nav sin laaaange tid på å behandle søknader?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Du får ikke søke uten bekreftelsen fra jordmor/lege og den må være datert i uke 26 eller senere. 12:13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå