Gå til innhold

Overtidskontroll Ullevål


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har noen av dere vært på overtidskontroll på Ullevål nå i senere tid, eller vet hvor mange dager over termin man kan få en slik kontroll? Jeg synes jordmor sa det var 12 dager over termin, men så har hun tatt påskeferie, så hvem vet. Mensterminen min er i morgen (8 dager før UL-termin), og jeg er temmelig så sikker på de datoene/mener mensterminen er mer korrekt enn UL-termin. Tas dette med i beregningen ifth når man får komme på overtidskontroll? Noen med lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener at dersom du ikke har født en uke over termin, så blir du kalt inn for å se om alt er bra med barnet, og får time til igangsettelse.

Sist ( høst 2006) var jeg på kontroll 9 dager over termin, og fikk igangsettelsestime dag 13. Nå ville ikke legen på ullevål vente lenger enn til dag 6 med å igangsette, så hun ringte barsel for å avtale time der.

Er du usikker, så ring dem for å høre hvordan det blir =) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tusen takk for svar!

 

Jeg dro en tur til legen i dag og hun fikset en time til sjekk på Ullevål allerede i morgen, så det var jo supert! Det regnes vel ikke akkurat som en overtidskontroll enda, men det er hvertfall fint at de tar meg inn og sjekker at alt står bra til, siden både jordmor og nå også fastlege drar sin vei på påskeferie. Ingen har egentlig greid å finne ut av hvilket leie babyen ligger i. Håper det er med hodet ned, hvertfall, om det så ikke er festet.

 

Lykke til, til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på overtidskontroll 10 dager over, og blir satt i gang dagen etter...men håper det skjer av seg selv da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...