Gå til innhold

Noen andre som besvimte under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) jeg fødte en jente for 6mnd siden og jeg besvimte 2ganger under fødselen.det var en forferdelig opplevelse.jeg så lyset i tunnelen som om jeg var henne som skulle bli født ut av meg selv.jeg er gravid med termin i okt nå.etter den siste fødselen har jeg fått angst .noen råd og gi eller er det andre som har opplevd å besvime under fødsel? Med sønnen min for 3år siden gikk alt fint.takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. hørtes ut som meg det der.. fødte selv for seks mnd siden, og besvimte en gang under fødselen. trodde jeg var død og da jordmora tok en kald klut i ansiktet på meg for å vekke meg hørte jeg langt borte at hun snakket med mannen min, og da trodde jeg at de stelte og vasket meg siden jeg var død!! helt absurd opplevelse akkurat det der, og gruer meg til neste fødsel. har selv term. 6 okt, så her kommer de også tett.. når har du termin nå?? Gode samtaler med jordmora du går til tror jeg vil hjelpe på angsten din. jeg har selv begynt å forberede meg til fødselen sammens med jordmoren jeg går til. hun er fantastisk!!!

Skrevet

uff ja.. eller er litt usikker på om jeg besvimte men jeg blei i allefall borte 3 ganger pga "overdose" lystgass.... sugde meg så og si fast i maska når jm var ute av rommet.. mannen hadde fått beskjed om å passe på at jeg ikke fikk for mye men han turte ikke å si i mot meg for jeg var visst en smule hissig under fødselen:):):) jm blei ikke mindre hissig hun når hun kom tilbake.... hehe

Skrevet

Hei igjen:) takk for svar.jeg har termin 23okt. Sånn du forklarer det følte jeg også.jeg kunne ikke si noe med engang jeg våknet så bare at jordmor og mannen snakket seg i mellom og så litt skremte ut! En forferdelig opplevelse som endelig noen forstår. Jeg har til og med vurdert keisersnitt for ikke å trenge og oppleve den følelsen der igjen.snakket jordmor med deg om det etterpå? Jeg hørte ingenting om det.noe jeg tenker tilbake på nå og syns er rart! Er jo ikke så veldig vanlig.Siljesnupp: jeg fikk også lystgass, mulig det kan ha noe med saken og gjøre?hmm det har jeg ikke tenkt på. Da skal jeg ihvertfall droppe den neste gang!

Skrevet

Jeg besvimte også. Husker selv at jeg besvimte tre ganger, men mannen min mente det var mer enn det. Hadde en kort og intens fødse, og for meg var det bare deilig å være borte. Når jeg våknet ble jeg bare dadd inn i smertene igjen, he he. Men det var ekkelt for mannen min, spesielt siden det ikke førte til noen reaksjon fra jordmor.

Snart er jeg i gang igjen, og gruer meg til fødselen. Snakket med jordmor nå, og hun mente at det var kombinasjonen av lystgass og fentanyl som jeg fikk som førte til at jeg svimte av. Skal ha en skikkelig fødselsforberedende samtale med henne og mannen min snart, og det skal bli litt godt.

Skal også skrive ønskebrev til sykehuset sammen med henne. Gjorde ikke det sist, og har ikke særlig med ønsker. Men der skal vi skrive at mannen min trenger å få litt tilbakemeldinger på det som skjer, og besvimer jeg så er det ok med en kommentar som: "Det er pga medisinene, og helt normalt" e.l..

Så ta en god prat med jordmor eller lege om det på kontroll!

Lykke til!

Skrevet

PS! Fikk aldri noen samtale med jordmor etter fødselen, noe som er vanlig her. Har i ettertid kjent behov for det, for å få forklart hva som skjedde, om hun merket det osv. Men har som sagt vært godt å prate med jordmor på kontroll om det.

Skrevet

Gulda:) uff så fælt å besvime altså.man mister kontrollen.for meg så kjente jeg smerter for det men trodde det var pga andre ting. Jeg hørte jordmoren si går det bra med deg går det bra med deg om og om igjen!!helt til jeg våknet. Ja de burde si ifra til mannen din underveis , han blir jo redd selvfølgelig! Bra du blir fulgt opp nå da og at jordmoren din tar deg alvorlig! Skal til jordmor i uke 15 så da skal jeg ta det opp! :)

Skrevet

Vet ikke om jeg var helt borte under det akutte ks'et, men det var jammen ikke langt unna..... Det var helt svart rundt meg, og jeg hørte ikke at barnet skrek, så jeg trodde han var død...

Skrevet

Ja, besvimte en gang. Grusom opplevelse. Skjedde etter at sugekoppen var festet, og min mening er at det var pga at jeg maxet smertegrensa mi.. Det kom et hvit lys og en høy lyd (som når det blir "flat line"). Jeg kom til meg selv, og husket i noen sekunder ikke at jeg var i fødsel, før jeg skjønte at den bowlingkula jeg hadde inni meg, var et barnehode og at det skulle ut. Jeg har snakket mye med en psykolog som har spesialisert seg på fødselstraumer/fødselsdepresjoner, og hun sier mange kvinner har fortalt henne om slike "ut av kroppen" og "nær døden" opplevelser. Vi er ikke alene :).

Jm på utskrivningssamtale på sykehuset mente jeg nok ikke besvimte, at det bare føltes sånn og at det ikke var noen big deal. Hun ville nok bare trøste og berolige meg, men det fungerte mot sin hensikt.. Hadde vært bedre om hun tok meg på alvor.

Skrevet

Ikke så aller verst!!! Det er akkurat sånn jeg hadde det!!!! Så lyset og så en linje som du sier.det var mange rundinger helt til lyset, rundt denne linjen.utrolig deilig at det ikke bare var meg.ikke lett for andre å forstå hva slags opplevelse vi har vært i gjennom! Selv om jeg selvfølgelig ikke unner andre og oppleve dette.er du gravid igjen nå? Gruer du deg til fødsel?

Skrevet

Hei du :). Nei, jeg er ikke gravid igjen. Bare loker rundt på disse forumene og gruet meg for en imaginær fremtidig fødsel.. He he.. Som du skjønner har jeg slitt myed fødselsopplevelsen, og da spesielt den besvimelsen, eller hva det var.. Smertene i forkant var så drøye, at jeg lenge følte at noe inni hodet mitt gikk i stykker. Er du gravid? Du gruer deg sikkert? (og sorry for at jeg kaprer tråden ;)

Skrevet

Det hørtes skikkelig ekkelt ut å besvime sånn. Jeg tror ikke jeg gjorde det. Jeg ble borte mellom pressriene, men jeg tror jeg rett og slett sovna fordi jeg var så utmattet og sliten. Med en gang pressriene startet igjen var jeg helt med. :P

Skrevet

Å du er ikke gravid! Jeg trenger virkelig noen å snakke med ang det her merker jeg.gruer meg noe innmari.er bare 13uker men det går superfort.skjønner godt at du tenker mye på det.jeg gjør det selv.jm på føden sa ikke ett pip om det etterpå.de burde vel ha det i loggen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...