Gå til innhold

noen som har tips for å sette i gang fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

tips for å sette i gang fødsel?..

Har hørt dt er bra med sex, men slimproppen har gått. kommet stykkvis. og er det da farlig å ha sex? evnt er det sæden som er bra?..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er foresten 3 dager over termin. begynner på uke 41 i morgen.. hatt en del kynnere og føles ut som hun skal p resse seg ut:P

Skrevet

vet ikke hvordan det er med sex når slimproppen har gått. Men det kan visst fungere å stimulere brystvortene, så hvis du ikke har aaltfor vondt er det jo verdt et forsøk :) Nå skal det jo også sies at ingenting hjelper om man ikke er moden, men det vet du jo kanskje ikke om du er... Også er det da greit å ha noe å gjøre så tiden går om ikke anna :P

Skrevet

Det vet jeg ikke om jeg er.. Har en del kynnere, og mensen murring. og følelse av at det skal komme noe ut av ****.. Har også følelsen av at det sitter noe oppi *****.. :P.. har ikke hatt kynnere tidligere i svangerskapet..

er det noen måte man kan merke at man er ''moden''?

Skrevet

Skulle hvert fall tro det var modningstegn, men jeg aner ikke. Har opplevd mye av det samme som deg, og nevnte det til jordmor, som også mente det kunne være modning, uten at hun kunne si det for sikkert..

Men når du er 3 dager over termin og har så mye sånne tegn, skulle en vel tro du var moden kanskje :)

Skrevet

Får håpe det.. :)..

men får vel prøve ut for å se om det funker. .selv om sex er det jeg minst tenker på!...

Skrevet

Hehe, rart med det :P ikke det som står høyest på lista hos meg heller akkurat, så her blir det nok en naturlig start på fødsel :P

Skrevet

tror ikke sæd er farlig selvom proppen har gått for det er jo mange den går på uten at de merker det selv også:) Er jo forskjellige kjerringråd som kan starte fødsel. Selv så tok jeg lakserolje sist og da startet det, men denne metoden velger mange å ikke bruke. Du kan jo prøve å spise grøt med mye kanel, være i mye fysisk aktivitet (vaske hus, gå tur i oppoverbakker/trapper osv), kjøre på humpete vei, ja også ha sex også da. Er nok en god del flere kjerringråd som jeg ikke kommer på nå. Husker da jeg gikk gravid sist trykka jeg i meg en hel ananas, som også skal hjelpe på fødsel haha

Skrevet

bah, nå fikk jeg lyst på ananas.......:P

Skrevet

hehe fersk ananas er jo kjempegodt da:D

Skrevet

jeg kommer jo til å føde inatt..... og igår på dagen kostet jeg løv i hele bakgården så det gjorde nok sitt!!! her sitter jeg og skal føde snart en uke før termin...... så aktivitet av det litt tyngre slaget anbefales!!!! lykke til :)

Skrevet

Jeg gikk 12 dager over tiden med første mann, så med andre mann spurte jeg legen min om hva jeg skulle gjøre for å føde litt tidligere. Han sa det kun var en ting som nyttet og det var sex. Det er visstnok ett enzym (eller noe) i sæden, som modner livmorhalsen.

Tror du må la den virke en stund også :)

I hvertfall kom andre mann 14 dager før termin med denne "metoden" og hadde en drømmefødsel!! :)

Så vi tenker å prøve dette denne gangen også.

Lykke til, håper du får en fin fødsel!!

Skrevet

Det sies at man trygt kan ha sex fram til vannet går... Så da er det bare å hive seg rundt å prøve og lure ut den lille på samme måte som man lurte den inn ;)

Skrevet

Sex fungerer som bare det om man er moden! Har satt igang 2fødsler med sex her:) Men fulgte da Rikshospitalets sexoppskrift(bare å Google det) Gjelder å ligge med bena opp en stund etter mannen har gjort sitt;) Det er ikke akkurat romantisk eller behagelig,men med litt selvironi så er det ganske morsomt;) Lykke til!

Skrevet

Skal da sies at jeg har en god porsjon selvironi;)hehe. Så ikveld gjør vi oss klar til en god latter og fødsel imorgen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...