Gå til innhold

Åhh, blir så forbanna på foreldrene i gata!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle barna i gata er 9-12 år og gutter. De er også gode venner.

Nå har vi ventet hele vinteren på våren, da gutten min gikk på ski alene i vinter. Men ikke f... om de kommer ut for å leke/sykle/spille fotball på en varm (10 grader), lett overskya søndag.

De spiller Black Ops - Call Of Duty. Arg!!

Ikke nok med at anbefalt aldersgrense er 18 år, men ungene får sitte inne å spille istedenfor å være ute i frisk luft når det er knallvær.

Min er selvfølgelig eneste gutten som ikke har fått det spillet. Selv om en annen forelder åpenlyst sa foran guttene at de som selger slike spill skulle ha vært drept.. eh..var det rette fremgangsmåten å bli kvitt problemet på?

Tok han spillet? Nei. Og han har gutter med ADHD..

Jeg skal ikke nekte for at min har det meste selv, 40 tommer, ps3, gitarhero, djhero, pc osv. men jeg mener foreldrene skal begrense bruken.

Jeg er usikker på om jeg bør si fra til foreldrene?

Fy flate for en kjedelig barndom det må være hvis det eneste man husker er diverse møkkaspill..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å faktisk invitere de hjem til dere eller med på aktiviteter ute da? Isteden for å irritere seg over at de ikke kommer uoppfordret.....

Skrevet

Det har vi gjort. Nå er gutten min 12 år og jeg ringer ikke å lage playdates lengre;) Han ringer selv og får beskjed av guttene selv at de spiller og ikke gidder ut.

Flere har vært med på skiturer og grillturer i fjæra, så vi er helt ok aktive. Et par gutter sløyde sin første fisk sammen med oss og hadde bikka 10 år da. Synd at foreldrene ikke ønsker å vise barna dette selv, men gøy for oss selvsagt! Smakte grillet fisk for første gang også:)

Nå sitter jeg med nyfødt så jeg må vente til snuppa er stor nok til å sitte i meis før vi kan gå på tur.

I tillegg får guttene middag når de er her så jeg er ikke noen bitter sur kjerring altså, min blir aldri servert. (Et par ganger hos et barn)

Jeg bare fatter ikke hva foreldrene tenker på, det kan da ikke bare være jeg som er idiot?

Skrevet

Kan ikke si annet enn at jeg forstår frustrasjonen din Hi. Det er helt tragisk at friske barn/ungdom skal sitte inne og trykke på et spill dagen lang, og helt utrolig at ikke foreldrene setter grenser for hvor mye de får spille.

Når poden her i huset begynner å mase om å få spill, så blir det under forutsetning av at det kun skal spilles mellom det og det klokkeslettet.

Var i en barnebursdag i helga. Ene ungen satt konstant alene i sofaen og spilte spill. LATTERLIG!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...