Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Når en ikke er helt sikker på hvor langt en er på vei (+/- 1-2 uker) og en drar på tidlig ultralyd, vil en da få en ny termindato sånn som en gjør på den ordinære ultralyden, eller må en forholde seg til menstermin frem til ordinær UL?
www.jordmoren.blogspot.com Skrevet 10. april 2011 #2 Skrevet 10. april 2011 Du vil få en ny ultralydtermin. Det er forskjellig fra sykehus til sykehus, om de flytter på den datoen når du er på ordinær ultralyd, men tidlig ultralyd er sikrere for terminbestemmelse enn ultralyd i uke 18.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 13. april 2011 #3 Skrevet 13. april 2011 Du mener om du må forholde deg til mensterminen frem til ordinær UL? Ja, jeg gjorde det selv om jeg var blitt gravid rett etter p-pilleslutt og terminen var usikker. Legen krysset av på "usikker" der han skrev mensterminen på helsekortet. Selv har jeg en ukes forskjell på tidlig UL og ordinær UL, men må forholde meg til den ordinære - selv om UL i uke 12 skal være sikrere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå