Gå til innhold

Termin rundt julaften


Trollmora86 - to fine gutter

Anbefalte innlegg

Det er kanskje veldig tidlig å begynne å tenke på dette allerede nå, men jeg luer på hvordan i alle dager vi skal gjøre det med jula i år. Vi har sånn halvveis egentlig avtalt at vi skal være med min mor i jula, men hun bor i nabobyen vår. Det er 1,5-2 timer i bil avhengig av føret og om en klaffer med ferje. Med termin helt opp i mot julaften lurer jeg litt på hvordan dette skal bli. Hvis jeg ikke har født til julaften, så tror jeg at jeg kunne tenkt meg å være hjemme i påvente av at ting skjed, og hvis jeg akkurat har født, så tror jeg også jeg kunne tenkt meg å være hemme og la kroppen hente seg inn igjen. Vi kan jo ikke ta med alt til nabobyen i jula tilfelle d blir baby der. Vogn, barnestol, babyutstyr, sykehusbag osv. Det blir fryktelig tungvint.

 

Har dere gjort dere noen tanker rundt jula, om fødselen skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får termin fra 18. des til 24. alt etter terminkalkulator.. Har ikke testet enda, men om det har klaffet nå så holder vi oss hjemme i jula. det er det beste for baby og mor som jo får den største trøkken i starten. Mer enn nok å tenke på om vi ikke i tillegg skal ut og reke med en nyfødt i vinterkulda.. De første dagene og nettene kan være veldig slitsomme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 23 des hvis alt går som det skal. tror ikke vi tar sjansen på å reise med bil i 4-5 t til foreldrene mine, hvis det plutselig skulle skje noe;) dessuten synes jeg egentlig at babyen kan komme 14 dager før så den er ute før juletida, for vil helst ikke ligge på føden på julaften, blir sikkert ikke å tenke så mye på det hvis det skulle skje, for man blir jo i lykkerus etter fødselen,men hadde vært kos om "alle mann" kunne feiret sammen:) ♥

 

MEN tror ikke man kan få finere julegave da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å bytte litt på hvor vi er i julen, og denne julen skal vi reise til mine besteforeldre et godt stykke unna, flere timer. Jeg har allerede tenkt på at vi mest sannsynlig blir værende hos noen andre familiemedlemmer nærmere hjemmet, eller hos oss selv i stedet. Det er veldig synd, for de er oldeforeldre til min fireåring, og gleder seg vedig til å se oss. Jeg håper vi får tatt oss en tur til dem på høsten i stedet. Jeg vil ikke risikere å føde et helt annet sted i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg har tenkt er at jeg har en godt innpakket julegave ;-P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi blir hjemme, uaktuelt å dra noe sted uansett om jeg har født eller ikke til julaften. Vil bare være hjemme når babyen er nyfødt, ha alt det praktiske jeg trenger rundt meg osv :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...