Gå til innhold

Noen av dere som studerer?


Fiskestang

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er flere av dere desemberdamer som studerer, hva dere studerer, og hvordan dere tenker å løse studier med baby.

 

Jeg er lærerstudent, 2. året, og vi har diskutert mulige løsninger. Samboer jobber. Det som vi håper kan gå, er at jeg studerer helt frem til fødsel og semesterslutt i desember. Lurer på om vi kan klare at jeg har med meg baby litt på forelesninger i Januar, men at far tar all permisjon resten av året, etter mine første 6 uker. Det er mye som må tas hensyn til, men håper at helsen holder, så vi kan klare å få kabalen opp på den måten.

 

Hvordan tenker dere andre studenter å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er student og dette blir mitt andre barn under studiet. Studerer jus i Bergen, og denne gangen skal vi gjøre som dere, mannen skal ta all permisjonen. Forrige gang var jeg syk hele svangerskapet + at jeg var hjemme i 15 mnd slik at jeg mistet 2 år, denne gangen håper jeg å følge progresjonen slik den skal være, men som jeg fikk kjenne på kroppen forrige gang er det ikke alt som kan planlegges. Håper bare jeg holder meg frisk denne gangen helt til termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er deltidstudent 40% og arbeider 60%. Jeg tenker å fortsette med skolen (som tilsvarer to dager i uken) etter fødsel, og tar permisjon fra jobben i 56 uker. Jeg satser på at det går bra:) jeg går i en klasse hvor mesteparten allerede er mødre og mange er godt voksne, så jeg tror det skal gå bra;) Lykke til:)

BabyMeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer fulltid sivilingeniør, og vi håper å klare det samme som du tenker Fiskestang :) Håper helsen til både meg og barnet er bra, og at studiene kan fortsette uten permisjon, mens pappaen tar ut permisjon nesten et år:) Jeg leser riktig nok mye hjemme, noe som resulterer i at mamman OG pappan får vært masse sammen med baby!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skal egentlig ha eksamen første veka i desember, men da har eg termin so det spørst om det går. Tenker da at eg tar eksamen i mai og begynner og jobbe når den lille er klar for barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg studerer 75% og jobber 60% + planen nå er og fortsette på skolen og ta permisjon fra jobben. Tror jeg vil ta permisjon frem til mai/juni og så begynne å jobbe igjen så tar far resten av permen. Er iallefall det som hadde vært best økonomisk før vår del, så får vi bare vente å se hvordan det blir til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...