Gå til innhold

Nokon som har hatt katter på soverommet???? Treng litt tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Kva gjorde dere? Kva Var vanskeligst?

Mitt største problem gjelder eieren som er samboeren min.

Eg vil ha dei ut no, men det vil ikkje han og alle mine argumenter berre blåser han i. Vil dette forandre seg i det heile tatt eller vil det forandre seg når barnet kjem. Eller kjem det til å bli våke netter for meg med å passe på at ikkje kattane legg seg i senga til babyen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har og ein sånn sambuar...eg sa til han at enten så ska katten ut,eller så fløtte eg og ongen opp på eit anna rom. Han tok ikkje hintet før ongen va komt te verden. Eg va sååå lei av å ligga å blåsa på kattahår heile nettene...Nå e ongen 3 år og katten er så og sei aldri inne i da heila tatt. Så han kan forandra tankegangen :-)

Skrevet

Haha! Good to know :)

Har også en katteelsker av en mann, som prioriterer katten framfor alt! JEG SPYR!

Men den har sitt eget soverom da (vaskerommet) DER går grensa. Men håper seriøst at han forandrer litt syn på ting etter at han blir pappa:)

Skrevet

Desse kattane har gått i heile huset. Han hadde 6 så eg er veldig glad at det er 2 igjen, men det er framleis ein for masse synest eg da. Eg prøvde meg med at eg flytta ut av soverommet med babyen, men det var ikkje mange andre rom som er ledige og at eg då måtte faktisk flytte ut til foreldrene mine. Han blei berre heilt stille da og skifta fort tema.

Det gjesterommet som vi har er i bruk av svigermor fra utlandet.

Skrevet

jeg er en dyreelsker men syns ikkje at dyr hører heime på soverommet, vi har både hund og 3 katter, hunden sover på gangen og kattene må være ute... er det dårlig vær eller kaldt(vinter) får di vær i stua!

hadde aldri tolerert at kattene fikk vær på soverommet å hvertfall ikkje i senga!!

Du må nok bare ta den strenge tonen;-Dhehe

Skrevet

Ja må stå på kravo :-) Me har garasje med leilighet i,så katten har da heilt flott der,og matfar e stadigt inne å hilse på og har kvalitetstid med katten når den er inne :-)))

Skrevet

vi har katt i huset!

Hva vi gjorde? med hva da? og hva skulle være vanskelig?:)

min katt har aldri lagt seg i verken seng, vogn eller lekegrind til babyen så lenge babyen har vært oppi der.. jeg har heller aldri vært bekymret for det, for han er ikke interessert i det hele tatt..

han bor i hele huset hos oss, både soverom og alle andre rom..han åpner dører selv så hvis ikke jeg skal låse dørene så åpner han de selv..ikke noe vi får gjort noe med men vi ser det heller ikke som noe problem.. han ligger stort sett på baderomsgulvet om natta men det hender han kommer innom oss og ligger i fotenden av senga..

har aldri villet og har aldri giddet og bruke energi elelr krefter på å bekymre meg for det..og det har funket fint...av en eller annen grunn så går han aldri inn på rommet til gutta, akkurat som at han skjønner det..

lykke til...

Skrevet

Æsj d syns jeg er skittent!

Tenk på x antall flotter og andre ekle lopper de får i pelsen i løpet av året. Nei skal søren meg ikke få komme i senga! Er glad i katten vår,, men ææsj!

Katten vår er langhåret, og kommer derfor ikke sjelden inn døra med ræva full i kvister og greiner som har hukket seg fast. Så det nytter ikke å komme her med den : Jamen katter er de mest renslige dyrene som finnes.

Jadda, hun vasker seg jo.. etter at hun har funnet en behagelig plass å gjøre det på. Som eks: sofa e.l... Jeg får frysninger

Skrevet

Dette er inne katter heile året. Så flotter og kvister og alt som dei dreg med seg utenfra er ikkje problem. Eg vil berre ha dei ute av soverommet. Den eine katten elsker å ligge på varme plasser og helst inn under dyna. Eg gjer det alldri, men sambo gjer dette kvar kveld. Så når babyen har roet seg ned i magen og eg har nesten fått sovnet. Så kjem ho over hodet mitt og trakker på hodet mitt eller lugger. Det er veldig irriterende.Dette er ein amerikansk Langhåret skogskatt som veier 8-10 kg. Dei er ikkje små som den norske skogskatten. Så har du den andre som går rundt senga og mjauer og leiter etter ein plass slik at han kan hoppe opp i senga. Eg bruker ørepropper for å få sove. Ikkj3e berre pga snorking til sidemannen men for den gjennomtrengande mjauinga. Alle katter er forskjellige og nokon er heldige som har katter som ikkje bryr seg, men så har du katter som faktisk blir sjalu. Og desse vart det når eg flytta inn i huset.

Skrevet

Da skjønner jeg litt mer hvor dukommer fra:) ta en seriøst prat med din kjære også håper jeg dere finner en løsning som funker for alle.. Selv har jeg en skvetten korthåret katt som for det meste er inne så han vil ikke ligge der vi ligger for han skvetter hver gang vi beveger på oss hehe.. Lykke til med katt og baby..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...