Gjest Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Når man skal lage blåbærmuffins: Bruker man hele bær? Blander man de rett i røra? Frosne eller tint? Hilsen "Mester-bakeren"
sillyfilly og Olivia Skrevet 10. april 2011 #2 Skrevet 10. april 2011 Jeg bruker fryste hele bær og blander de forsiktig inn i røra. Jo mer du rører jo mer "blå" blir røra fordi saften fra bærene tiner fort. Og de burde oppbevares i kjøleskap/fryser. Min erfaring er at ellers blir de dårlige dagen etter. Men så har jo jeg alltid brukt selvplukka fryste bær.
Amastra Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 ha litt mel på bærene (hele bær) før du blander dem i røra, så fordeler de seg fint i røra og du unngår at de synker til bunns.
Gjest Skrevet 10. april 2011 #4 Skrevet 10. april 2011 Jeg har selvplukkede blåbær og bringebær som jeg tenkte å bruke (altså lage to rører). De er frosne nå. Så jeg må ikke tine dem først? Mel var et godt tips. Takk:)
fjell og fjord Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 det må være frozne , da sprekker ikke muffins las om det i boka "Lettlaget mat til barn" jeg legger dei ettrpå i de små formene ikke rører
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 11. april 2011 #6 Skrevet 11. april 2011 Jeg brukte frossne, hele bær (som sank til bunns). Men måtte da ha mye lengre steketid enn det sto i oppskrifta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå