Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Vanlig dagsmeny: Frukost: tre brødkiver med diverse pålegg (som oftest majones) + egg + juice Mellommåltid: par-tre hveteboller med sjokoladebiter Lunsj: Fem skiver med diverse pålegg Mellommåltid: Et eller annet jeg plukker opp på 7/11, pølse, pizza, calizone whatever Middag: vanlig middag (dvs. veldig varierende mtp sunnhet, men spiser alltid to fulle porsjoner) Kvelds: tre brødskiver Så spier jeg stort sett ganske mye sjololade hver eneste dag. Drikker alt for mye cola, ca. 1 liter hver dag. Og trener aldri: HVORFOR, går jeg ikke opp i vekt? Og HVORFOR sliter jeg med lavt blodsukker?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Slet med vektproblemer fra jeg var liten til jeg ble 21. Klarte bare ikke legge på meg tross sunt kosthold og trening. Så plutselig da jeg ble 21 så snudde det og jeg må være var for hva jeg spiser. Kroppen er rar!
Gjest Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Du spiser ikke sunt, selv om du får i deg fett og sukker får du kanskje ikke i deg nok proteiner og vitaminer og sånt. Og kanskje ikke så mye sunt fett heller. Dessuten trener du ikke. Trening gir kjøtt på beina. Jeg ville byttet ut boller og sånt dill med nøtter, sardiner, avokado og sånt som inneholder litt mer næring for skrotten, og begynt å trene styrke Det hjalp meg da jeg slet med undervekt
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Du har enkelt og greit alt for høy forbrenning. Sleit med det samme, gikk faktsk opp når jeg begynte å trene styrke, samt juice blandet 50/50 med fløte. Endelig bittelitt former:) Pass på at kostholdet er sunt, selv om du er tynn. Mye fet fisk og grønnsaker feks.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Jeg vet jeg får i meg nok (Jeg spiser jo mye i de riktige måltidene) Har regnet ut at dagsinntaket mitt pleier å ligge på4000 kalorier. Prøver å proppe i meg dritt for å få litt fett på kroppen. Tør ikke trene, er redd jeg bare går ned da. hi
Gjest Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Styrketrening forbrenner du lite kalorier på. Oppvarmingen som jogging er det du forbrenner mest på. Styrketreningen bygger muskler. Men du må trene hardt nok til at du får litt ny muskelmasse da Fire tusen kalorier er sikkert dobbelt så mye som du egentlig skulle trenge, så det sier meg at det ikke nytter for deg å tenke på hvor mye som burde vært nok Hilsen eks 17 i bmi til tross for stort matinntak
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #7 Skrevet 9. april 2011 Livet er urettferdig og jeg hater deg!! Smellfeite HI i den motsatte tråden (ps,jeg hater deg ikke på ordentlig)
Gjest Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Også bør du kanskje få sjekket at du ikke har noen form for matintoleranse som hindrer næringsopptaket i tarmene da. Et typisk symptom på det er at man sliter med manglende vektoppgang. Så hvis du ikke har klaget til legen bør du vurdere det
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Høres ut som maten går rett gjennom deg? Hvor ofte er du på do og bæsjer, hvor mye kommer det og er du løs? Man kan ha intoleranser uten å være direkte allergisk og du spiser f.eks mye hvete. Om jeg hadde spist 3 hveteboller hadde jeg garantert fått tømt tarmen etterpå, jeg er har ikke glutenallergi, men mye lys hvetemat reagerer jeg på likevel. Har du sjekket stoffskiftet ditt? Kan det være for høyt?
3 nøtter til Askepott Skrevet 9. april 2011 #10 Skrevet 9. april 2011 Hvor gamle er der som har så enormt lav bmi?? Hadde selv en bmi på 16 når jeg var 20 år, men kiloene kom etter det.
Gjest Skrevet 9. april 2011 #11 Skrevet 9. april 2011 Jeg hadde veldig lav bmi senest som 30-åring og jeg må stadig jobbe hardt for å ikke miste for mye vekt. Legene har ikke klart å finne noe galt med meg, så jeg er vel "heldig" hvis man ser bort fra matprisene. Jeg spiser jo tross alt mer enn mannen min som er en mann på 180 med masse muskelmasse ....
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #12 Skrevet 9. april 2011 Jeg har vært hos legen mange ganger, og tatt haugevis av tester, ingenting galt med meg. Eneste at jeg har veldig lavt blodsukker. jeg har blitt uttyrt med måler nå, og har målt flere ganger om dagen i flere uker. Høyeste blodsukkeret jeg har hatt har vært 4.7. Og laveste er 2.4 (som er akkurat under grensa) Legen min mener jeg spiser for lite, basta bom (og derav undervekten og blosukkeret). Hun tror meg ikke når jeg forteller henne hva jeg faktisk spiser hver dag, og hun mistenker meg for å lyve/ha en spiseforstyrrele. Frustrerende. BMIen min er på 16 forresten hi
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #13 Skrevet 9. april 2011 En gang om dagen, stort sett, Ikke løs. Og hvor mye? har ikke målt jeg, men "normal mengde" hehe. Ja jeg har sjekket stoffskiftet. hi
dagensfrustrasjon Skrevet 9. april 2011 #15 Skrevet 9. april 2011 Heisann Hi! Dette høres desverre kjent ut Ikke kjekt å ikke klare å legge på seg. Husk at energiforbruket ditt ikke bare påvirkes av fysisk aktivitet, men i stor grad av psykisk tilstand og søvn og Jeg vil anbefale deg å begynne å trene selv om du er redd u går ned i vekt. Ikke se deg blind på vekt og bmi. Det sier ikke så myhe om hvor sunn kroppen er! Det som er viktig er at du føler deg vel emd deg selv, har en sunn kropp som er gjevnlig fysisk aktiv og at kroppen din får tilført sunn variert kost regelmesig Et forsleg fra meg til deg vil være å begynne med styrketrening 1.2 dager i uken med et enkelt splittprogram der du går gjennom kjernemusklatur hver gang + overkropp en dag og underkropp andre dagen. Så kan du trene en form for kardiotrening 1 dag i uken. Det viktigste er at du finner noe du liker! F.eks en gruppetime om du liker det, eller en joggtur om du liker det! Når du skal trene skal du spise god sunn mat som inneholder proteiner og karbohyddrater før trening. Så spiser du hvert 15. min under trning. f.eks litt frukt og nøtter, en halv banan eller noe annet enkelt. Drikk og mye sportsdrikk under trening. Væske er helt avgjørende for kort restitusjon under/etter treningsøkten. Legg og opp treningen slik at du har korte men effektive treningsøkter! Bare vent så skal du se apetitten kommer seg når du begynner å trene. Og gjør den ikke det må du rett og slett lære kroppen din gode spiserutiner! Ble litt rotete det her, men bare sen pm om du vil ha mer ordentlig svar så kan jeg ta emg tid til å se lit nøyere på det
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #16 Skrevet 9. april 2011 legg deg i hardtrening og prøv å spise mindre antall måltider og heller mer (mange små gir høy forbrenning) og tren mye og få i deg proteiner. broren min har samme problem som deg. med trening har han gått opp i vekt
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #17 Skrevet 9. april 2011 Du vet at "indre stress" kan få deg til å rase ned i vekt? Er mange som går ned i vekt i tøffe perioder av livet fordi de aldri slapper av, men tankene raser hele tiden og kroppen er i høygir og stresset på innsiden om du skjønner? Min mamma er sånn, men hun har faktisk nå lagt på seg noen kilo og er ikke så mager som hun var før. Måten hun har gjort det på er ved å spise sunt, kutte ut en del av søplematen og heller spise grovt og proteiner til alle måltider. Hun drikker også en energidrikk fra apoteket hver dag, de er det masse kalorier i uten at de er usunne for kroppen. Hun trener også en del så kroppen er fastere og det ser bedre ut, det ser bedre ut med en muskel på rompa enn å ikke ha rompe i det hele tatt... Hun går også en tur hver kveld før hun legger seg, ikke nødvendigvis så langt, noen ganger bare en runde på 5-10 min men hun får litt frisk luft. Dette gjør at hun sover bedre og kroppen er roligere på en måte. Du bør virkelig tenke på hva du har i deg, greit at du ikke blir tykk, men du kan få livsstilsykdommer likevel, tenk på hva maten gjør med innsiden av blodårene, lever, nyrer osv. Du overbelaster den jo med søppel! Lykke til!
Gjest Skrevet 9. april 2011 #18 Skrevet 9. april 2011 Samme som meg det, jeg har også bare litt lavt blodsukker innimellom, ellers ikke noe galt. Heldigvis tror legen min på meg når jeg sier at jeg spiser da. Jeg fikk råd om å drikke gammeldags kakao rett før leggetid av legen min da jeg var på et tynneste. Det var et effektivt og velsmakende råd Men rådet om å trene var bedre på lang sikt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå