Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Hei. Jeg og bf gikk fra hverandre for en tid tilbake. Han er nå ute i pappaperm, og avtalen er at han skal ha lillemor om dagene når jeg er på jobb, selv om det er mine dager med barna. Dette skjer ikke, denne uka skulle jeg jobbe 3 dager, endte med at bestemor hadde jenta en dag, mormor en dag og han en dag (med noen timer hos bestemor). Syns dette blir helt feil. Permisjonen er jo for å være sammen med barnet. Da kunne likså godt jeg som er arbeidsledig (fungerer som vikar) få overta permisjonen hans. I tillegg lyver han hele tiden om hvorfor han ikke kan ha jenta. Vet at på jobben hans snakkes det om hvorfor han har perm når han ikke er med barnet. Han får da sin lønn fra Nav og ikke arbeidsplassen. Bør jeg gjøre noe med dette og event hva?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Du kan ta en telefon til NAV og fortelle at han har permisjon, men ikke har tid til å være med barnet. Jeg vet ikke?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 Du burde kansje gått til nav og sagt at du vil få permisjonen overført til deg da far til barnet ikke bruker permisjonen på og passe barnet og du må finne annen barnevakt og at du derfor mener at han ikke burde få ha den permisjonen. Han kan ikke tro at han skal få ha permisjon for og kunne gjør akkurat det han vil.
Hoppsi Deisi Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Visst du har foreldreansvaret alene for jenta de, så er det du som bestemmer over fedrekvoten, altså permisjonen til far. Du kan velge å ta ut de 10 ukene selv, eller du kan velge å gi dem til far. Far har ikke noe han skulle ha sagt. Vet ikke om dette lar seg gjøre siden han allerede har tatt permisjon, men du kan jo ringe til NAV og høre Jeg har nettopp sendt inn søknad for å overta permisjonen til far siden jeg har foreldreansvaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå