simba>>>3gutter Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Vi holder på å sette opp nytt budskjett. På tide kanskje når minste mann snart er ett år. Vi er tre barn og to voksne. Lurer veldig på om vi kan klare oss med 2400 uka til mat, dissel, klær og underholdning. Handler alt av kjøtt og vaskemidler i sverige. Vi spiser masse grønnsaker og ungene er veldig glade i frukt og advokado. Vi har kort vei på jobb begge to, men vi er avhengig av to biler pga arbeidstidene til mannen og at jeg ikke drar med meg tre på bussen til jobb og barnehage. Tenker å bruke ca 1500 kr på mat i uka, utenom det vi handler i sverige hver ca tredje mnd. Resten vil gå til alt annet bruk. Jeg har mat på jobben trekt av lønna, ungene får to måltider i bhg, lagt til bhg regningen! Hvis vi skulle klare dette ville vi kunne spare ett sted mellom 4000 til 5000 kr i mnd.
fox`y Skrevet 9. april 2011 #3 Skrevet 9. april 2011 ja er fullt mulig d trenger ikke handle klær vær mnd og underholdning trenger ikke være så dyrt:)
ellen-propellen Skrevet 9. april 2011 #4 Skrevet 9. april 2011 Det bør dere klare dere fint på. Om det blir for trangt så har dere jo spart penger og budsjettet kan justeres ihht til det. Men prøv ihvertfall i 3 mnd slik at dere ser de reelle utgiftene som klær ol.1 mnd blir for kort tid til det.
___ Skrevet 9. april 2011 #5 Skrevet 9. april 2011 Det er nok mulig, men det kommer til å bli ekstremt knapt. med 3 barn må dere beregne minst 3 par joggesko, sandaler, gumistøvler, vinterstøvler og sherox i året. Bare det er 15 par fottøy. om dere regner at det koster 300,- kr pr par i snitt blir bare skotøy til ungene 4.500,- i året. i tillegg kommer alt av klær, hygiene, frisør, lesestoff, gaver, Eu-kontroll på bilen, osv. Dere kommer aldri til å kunne dra på kino, kan bare glemme ting som en is på stranda eller en vaffel på en skistue om dere skal klare dere på så lite. Det går sikkert fint i en mnd eller tre, men på sikt tror jeg ikke dere greier det.
ellen-propellen Skrevet 9. april 2011 #6 Skrevet 9. april 2011 Wow Poamin, seriøst? Aldri en is engang? Til andre utgifter enn mat er det jo ca 3800 igjen hver mnd! Det er 2400 i uka det er snakk om,ikke i mnd:-)
simba>>>3gutter Skrevet 9. april 2011 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2011 Vi kommer jo til å kunne spare 4000 til 5000 i tillegg til det vi gjør nå ca 2000 kr i mnd som vi tenker å bruke på eks eu-kontroll, og andre uforutsette regninger. Disse 2400 kr er til hverdagsbruk, ikke regninger og bilhold annet enn dissel!
n74 Skrevet 9. april 2011 #8 Skrevet 9. april 2011 Sjekk sifo.no - de har en kalkulator hvor man får regnet ut budsjett ut i fra familiesammensetning osv.
~sjiraff~ Skrevet 9. april 2011 #9 Skrevet 9. april 2011 Jeg blir svært imponert om dere klarer det. Synes det høres svært knapt ut. Vi er to voksne og to barn og prøver å ikke bruke mer enn 15000 i mnd på mat, klær, kino, ut osv (bensin er ikke med her), og jeg har vel ennå ikke klart å holde meg til planen på 15000. Så knappe 10 000 i mnd til det du ramser opp er i mine øyne veldig lite. Så jeg er enig med poamin over her, det blir ikke noe igjen til små utskeielser i hverdagen med det budsjettet.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. april 2011 #10 Skrevet 10. april 2011 2400 i uka blir 9600 i måneden? Og deter til mat, diesel, klær og underholdning? Det spørs jo på hvor mye dere kjører da... Men vi bruker 6000 på mat i måneden, to voksne og to barn. Om det er for en begrenset periode så kan dere jo kutte ned på klær og underholdning. Det går fint det for en periode. Ellers er det vel ok å sette av en tusenlapp eller to til klær, det dukker alltid opp noe man trenger syns jeg. Men vi hadde fint klart oss på 9600 til alt det.
simba>>>3gutter Skrevet 10. april 2011 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2011 Det er jammen ikke lett og sette opp et budsjett på hva man bruker i mnd, holder på å lage et mer detaljert enn det vi har hatt fra før. Vanskelig å huske alle utgifter og regning, spesielt sånne små ting. Det er jo de som trekker opp utgiftene. Har sett på Sifo sitt, men klarer ikke å se for meg oppdelingen og tankegangen deres. (Kanskje litt trøtt i kveld hihihih)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå