Gå til innhold

Tok sukkerbehandling på sykehuset, nå - hull i tennene! =(


Ariela

Anbefalte innlegg

Tok sukkerbehandling en dag på sykehuset. Har ikke hatt hull i tennene på mange år. Men idag, en uke etter kjenner jeg antydning til småhull rundt om kring i munnen. Har begynt å verke svakt i tennene etter denne dagen på sykehuset så det kan umulig ha vært særlig bra for tennene? Den søte drikken var EKSTREMT søt. Nesten vanskelig å svelge. Må til tannlegen til uka nå kjenner jeg. Irriterende! Anbefaler alle som tar denne å skylle munnen med vann rett etter, evt. pusse tennene etterpå istedenfor som meg, satt i 2 timer i strekk mens jeg ventet på ny blodprøve av blodsukkeret...

Man skal jo være fastende og ikke drikke vann, men må være greit å skylle munnen hvertfall.... =) Bare et tips!

 

At jeg ikke tenkte på dette!! =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sukkerbehandling! HAHA!!! Mente sukkerbelastning, eller glukosebelastning som det kalles på fagspråket =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Håper du ikke har hull i tennene, uansett tror jeg ikke du kan skylde på sykehusets glukosebelastningstest om du har pådratt deg hull i tennene. Hull kommer ikke så fort. Det er forresten bedre å drikke sukkerholdig drikke over kort tid en å nippe til en colaflaske over flere timer, da du på den siste vil bli eksponert for sukker og kullsyre over tid, mens om du drikker noe sukkerholdig kjapt, vil spyttet renske opp i munnen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida... ikke sikkert jeg kan "legge skylden på" dette, Men hvert år som jeg har vært hos tannlegen har jeg fått beskjed om null hull. Etter dagen på sykehuset har jeg mer og mer begynt å verke 4 plasser i munnen og en plass kjenner jeg et stort hull. Ble bare litt paff...

Og siden jeg satt 2 t etter å ha drukket dette sukkervannet tenkte jeg det muligens kunne gjort utslag.

 

Om man legger en tann i et colaglass over natten så forsvinner den. Så jeg trakk bare en rask slutning siden dette var MYE søtere enn brus...

Anyway! - har hvertfall hull av den ene eller andre årsaken så nå bærer det til tannlegen... Buhuuuu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at en tann forsvinner i cola er jo ikke pga sukkeret men pga SYREN i brusen... Du trekker nok feil konklusjoner ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hullene kommer ikke av den sukkerbelastnings testen ^^,

Jeg har selv tatt den 4 ganger og har ikke fått hull av den grunn ^^,

 

Hull kommer hovedsaklig av dårlig tannhygiene og ved langvarig sukker/syre angrep.

Siden du måtte ta den testen så går jeg ut ifra at du er overvektig du også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man trenger absolutt ikke å være overvektig for å måtte ta en glukosebelastningstest. Det er så enkelt som at noen faktisk kan få svangerskapsdiabetes uten å være overvektig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...