Gå til innhold

Begynnende svangerskapsforgiftning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det flere som har fått beskjed om begynnende svangerskapsforgiftning? Fikk beskjed av legen i går, men ikke noe beskjed om hva jeg skulle og ikke skulle gjøre... Skal inn til hyppige kontroller framover, men aner jo ikke om jeg for eksempel kan reise bort i påska...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring jordmor og spør, så slipper du å bekymre deg unødig.

 

Jeg har ikke fått beg. svangerskapsforgiftning, men fikk beskjed om at blodtrykket var på vei oppover, så de skulle følge med., siden dette i kombinasjon med at jeg er veldig hoven KAN indikere svangerskapsforgiftning.

 

Kom ut fra legen med masse spørsmål jeg glemte å stille, ringte jordmor dagen etter. Fikk beskjed om å stresse ned (lett!!), men at det ellers var lite å gjøre, bare se det an, og sjekke blodtrykket.

 

Hvis de mistenkte svangerskapsforgiftning ville de ta ultralyd for å sjekke at navlestrengen funker som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg fikk svangerskapsforgiftning med forrige. Eneste du kan gjøre selv for å hindre at det blir verre er å slappe av masse. Så blir det vel hyppigere kontroller, jeg endte opp med å bli satt igang uke 38 pga blodtrykket, men ellers ingen fare. Da hadde jeg vel gått siden 32 med sv.skapsforgiftning.

 

Er vel ingen fare å reise bort i påska, bare papirene er med og du tar det med ro ;) Men langt opp på fjellet og langt unna lege ville jeg ikke dratt hvis du skulle føle deg dårlig. Men alt det kommer an på hvilke tegn du hadde på sv.skapsforgiftning. Blodtrykket er vel det verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde symptomer på svangerskapsforgiftning for et par uker siden, eggehvite i urinen og mye høyere blodtrykk enn på de forrige kontrollene.. Men siden jeg ikke var noe hoven i kroppen, så fikk jeg bare beskjed om å slappe av og evt. ringe om jeg fikk hodepine, hovenhet, ikke kjente så mye liv osv. +jeg må oftere på kontroll, ca. 1 kontroll i uka nå, til lillegutt kommer ut:)

(Må få si at jeg faktisk greide å slappe av den uka etter den kontrollen da, pga. ei veldig flink jordmor i familien som beroligget meg:) )

 

Så på forrige kontroll var urinen faktisk blitt bedre og blodtrykket ikke høyere, så det var jo supert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er i uke 35 og har fått påvist truende svangerskapsforgiftning pga økende proteinmengde i urin (+2), litt forhøyet blodtrykk,ødem og hodepine. Har fått beskjed om å ta det med ro, og legge meg ned flere ganger om dagen (ikke alltid så lett med to unger og skiftarbeidende mann). dessuten blir jeg fulgt opp med ctg og ul på sykehuset hver uke. Siden dette er tredje ungen og jeg ikke har hatt noe slikt før, lurer jeg selvsagt på om det er noe jeg har gjort eller ikke gjort som har utløst dette, og om det er noe jeg kan /bør gjøre nå. Eneste svar er: slapp av mest mulig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...