Gå til innhold

Hva spiser deres små barn 4-5 år til middag? Hva liker de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

???

noen tips blir mottat med takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her spises så og si alt, men ikke grøt og sterkt krydret mat.

Skrevet

Min sønn er ikke 4 enda, men blir det til høsten.

Han er ikke glad i kjøtt, men spiser kylling.

Har vi kjøttmiddag, eller gryteretter etc, spiser han tilbehøret som ris, poteter, pasta, salat etc.

Er veldig glad i melkemat, som grøt og pannekaker

Spiser kjøttdeig når det er i retter som lasagne, spagetti og kjøttsaus etc. Men i taco vil han ikke ha det.- ( han har mulighet til å velge bort)

her må han smake, men om han ikke liker det, så må han ikke spise det han ikke liker, men da spiser han som sagt tilbehør.

Prøv å varier maten. Ikke for sterkt krydret. Si at hun må smake, og sitt sammen til alle er ferdige. prat sammen når dere spiser, spør hvordan dagen har vært, hva hun har gjort osv.

Skrevet

Her liker hun fisk, hjemmelaget pizza, pasta, kjøttboller, kjøttpudding, grønnsaker, frukt, kjøttkaker, poteter,

Skrevet

Han spiser alt vi lager til middag. Absolutt alt. Hvis han skulle velge å ikke spise middagen, får han ingenting annet

Skrevet

Han er snart 5 år og spiser det aller meste. Det beste han vet er fisk, noe han ikke har fått etter meg for jeg hater fisk.

Minsta på snart 3 år er veldig kresen. Spiser nesten ingenting. Liker ikke godteri engang. Ligner meg når jeg var liten.

Skrevet

Har ei jente på snart 5 år(juli), som er mer glad i å prate og tulle enn å spise, så må dessverre nøde henne litt fortsatt for å få henne til å spise i det hele tatt :/

Men når vi trikser til og hjelper til litt innimellom så får hun i seg det meste av mat. Det hun absolutt nekter å spise/ikke får til(...) er "ordentlig" kjøtt(kyllingfilet er et unntak), sterk mat(jukser til hennes porsjon med litt creme fraiche for å mildne av og til) og tomater.

Skrevet

Salat og aspargesbønner brekker hun seg av forøvrig ;) Og hadde hun fått følge svigermors kosthold når hun er der på besøk så hadde hun kun levd på grøt, pannekaker med syltetøy, samt potetmos og pølse :P

Skrevet

5 åringen er litt kræsen kan man si, spiser ikke grønnsaker. favoritten er kylling og ris, fiskeboller, fiskekaker,grøt,tomatsuppe, torsk,laks,pølse osv. ikke glad i poteter,kunn stappe og ris. pasta er heller ikke noen favoritt.

3.5 åringen spiser for d meste alt:) alt fra salat til kinamat:) eneste han ikke er noe glad i er tomat,rødløk,gullerot, å noen fisketyper..

begge spiser masse frukt da, så går en del av d :)

Skrevet

Her spises det meste.

Veldig glad i sjømat. Laks, ørret, torsk, makrell, blekksprut, hummer, kreps, krabbeklør, reker, fiskepudding, fiskeboller, fiskepinner etc.

Spiser alt av kjøtt også, poteter, ris, potetstappe osv.

Pannekaker, pølser, grøt, kjøttboller.

Og veldig glad i mammas hjemmelagede pizza som serveres hver fredag! :o))

Skrevet

Spiser stort sett alt som serveres, men helst ikke broccoli og løk...

Skrevet

alt, det som lages må spises, ellers blir det ikke middag.

hun slipper å spise løk, og sopp da, og stekt rogn. men alt må smakes på.

Skrevet

Min er bare 3,5 år ennå, men hun spiser alt. Vi lager aldri egen middag til henne. Hun liker nesten alt mulig og er en riktig liten gourmet som elsker å sitte lenge ved bordet og kose seg med maten.

Et lite tips til deg er å la din datter være med på å både planlegge, handle inn og lage maten. Ta henne med på råd, spør hva hun liker, la henne få en kniv og skjære opp grønnsaksbiter, røre i sausen f.eks. Mange barn synes maten blir mye mer interessant og mindre "skummel" når de selv får være med.

Vi har nok vært heldige og fått en jente som liker alt og som har god apetitt. Hun elsker f.eks brokkoli, blåskjell, thaimat, meksikansk mat med masse chili og koriander etc etc. Vi har alltid latt henne smake på alt, men aldri presset henne til å spise noe. Samtidig har hun heller aldri fått noe annet istedenfor og hun får sjelden noe mellom måltidene.

Skrevet

fiskepinner

kjøttkaker

brokkoli

gulrøtter

fiskegrateng

karbonader

pølser

pizza

taco

lasagne

fiskekaker

fiskeboller

joikakaker

poteter i alle varianter

pannekaker

tomatsuppe

Skrevet

Har ei på 6 og ei på 1 år. De spiser det vi serverer. Om det er pizza eller kjøttkaker i brun saus.

Eldste er småspist og de ulike tingene må ikke være i kontakt med hverandre på tallerkenen mens minste eter absolutt alt, spesiellt mat med sterk farge på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...