Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? Ang. å være student i permisjonstiden og mottak av foreldrepenger...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fast jobb, er deltidsstudent ved siden av. Skal i utgangspunktet være ferdig våren 2012, og har termin desember i år. Har jeg da lov til å fortsette å være student i ca. 6 mnd etter å ha gått ut i permisjon, vil jo da motta foreldrepenger mens jeg gjør ferdig studiet. Er kun en stor skriftlig oppgave som gjenstå det semesteret + å forsvare denne. Håper noen som vet orker å svare meg, lurer fælt på dette! Syns det er så utrolig kjedelig dersom jeg må ta permisjon fra skolen et halvår for å ikke plutselig bli skyldig nav penger... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er jo å kontakte ditt lokale NAV,så får du svar på det du lurer på:) Er jo mange som er studenter som får barn,så det er jo en ordning på d=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm...ja, men f.eks heltidsstudenter må da la far ta hele permisjonen hvis de skal fortsette studiene rett etter barnet er født... Jeg vet da at jeg kan kontakte nav, lurte da ikke på om noen kunne fortelle meg hvor jeg evt. kan henvende meg, jeg lurte på om noen her inne visste hvilke regler som gjelder arbeidstakere med deltidsstudier ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Får Du støtte fra Lånekassen eller noe? Om du gjør d vet jeg ikke om det jeg nå sier stemmer!

Men i mitt tilfelle: jeg fikk ei lita jente i juni 10, og høsten 10 tok jeg et fag på 10stp... Jeg fikk ingen støtte fra lånekassen for dette, men mottok jo fødselspenger hver mnd!

Ikke så farlig om du kun tar deltid tror jeg! Jeg har ihvertfall ikke fått noen negative tilbakemeldinger, hverken fra skolen Lånekassen eller NAV!

 

Jeg vil tro det går helt fint å fullføre oppgaven din på våren! :)

(mn er som sagt ikke helt sikker dersom du mottar lån/stipend)

 

Håper jeg ikke forvirra deg mer!

 

Klem ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! :-)

Mottar ingenting fra lånekassen nei...så da høres det jo ut som at det kan ordne seg. :-)))

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...