Gå til innhold

Denne ammetåka... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med to små fine babyer, ammer som pokker og er dertil også angrepet av denne sagnomsuste tåka. Har heldigvis ikke gjort de store blemmene enda, men ser at de potensielt kan komme når som helst.

Nå går det mest i å blande farger, begreper, ord blir byttet ut i setningene når jeg prater, ting som blir satt på feil plass og sånt (det som skal i kjøleskapet havner i vaskemaskinen, det som skal i vaskemaskinen havner gjerne i nærheten av oppvaskmaskina etc).

Tok meg i sted å si til guttungen at vi skulle gå å få på "bleine reier". Jeg har rett og slett fått en ørliten feil kobling i topplokket, tror jeg.

Hva gjør dere/har dere gjort i ammetåkens påvirkningskraft? :-) morsomme historier tas i mot med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet ikke, men ammetåke kommer ikke av ammingen, men av at hjernen faktisk krymper litt i siste trimester.

Uansett. Jeg gjorde endel merkelige ting som å legge brillene i kjøleskapet, parkere ute for huset til naboen (trodde det var vårt hus), dra på butikken på en søndag ol. Det verste var kanskje da katten satt i fjæra og ikke ville komme inn. Gikk ned for å hente ham etter å ha ropt uttallige ganger.

Det var ikke en katt. Det var en middels stor oter. Da hørte jeg at naboene lo godt;)

Skrevet

Denne ammetåka, denne ammetåka :-)

Jeg synes det er kjempe morsomt og frustrerende på samme tid :o)

Jeg byttet ofte ut ord i setningene når jeg skulle snakke..

Som f.eks når jeg skulle si til datteren min på 5 mnd at hun måtte få opp en skikkelig raup grat...... ( Dialekt.. Men jeg skulle si Graut rap.. )

Eller at jeg prøvde å starte bilen med smokken for sikkert 10 ende gang. Og jeg lo like mye hver gang..

Eller den første mnd av jenta mi sitt liv. Og jeg aldri kom på hva hun het ;-) Vi hadde bestemt oss for 1 navn bare da hun var 3 dager gammel.. Så når folk spurte hva hun het.. Så sa jeg bare " Jeg husker ikke" For, jeg gjorde faktisk ikke det :-/

Ellers luftet jeg puppen støtt og stadig.. Glemte å legge den inn igjen etter amming.

Å telefonen hadde/har jeg ALDRI rede på.. Men før svangerskapet visste jeg hvor den var til enehver tid.

Ellers har jo pengboken og telefonen vært i kjøleskapet et par runder.

Så har brødet vært inne i oppvaskmaskin ;)

Skrevet

Hahaha, si i fra om bilen plutselig starter med smokken :) Ser det levende for meg!

Her byttes fortsatt ord og eller bokstaver rundt i setningene, det er jo ikke så ille egentlig men utrolig irriterende. Guttene går av og til bare som han ene og han andre, navn er tidvis oppskrytt. Ellers anser jeg rot og forlagte ting som normalt :)

Tviler ikke på at hjernen krymper...har hørt at ammende kvinner(?) rett og slett får "mindre iq"-men ta det med en klype salt.

Men er det ingen andre som har gjort noen store blemmerter i regi av tåka? :) Del gjerne historiene dine, jeg er pal i sofaen og ammer og ammer og ammer uansett - lett underholdning tas i mot med takk! :D

Skrevet

Ammet heller ikke, men var i ganske tåka for det. Ingen store blemmer, men litt sånn sette appelsin juicen i kjøkkenskapet og glasset i kjøleskapet... og etter å ha vært pusemamma til 5 kattunger i ett halvt år, tok jeg meg i å si pus pus til guttungen på natten når han skrek... liksom istedetfor "så så"...

Skrevet

Jeg tror det handler litt om at man tenker for ensformig i ammetida. For 2 år siden fikk jeg ei jente, og da gikk det mer i hytt og pine. Denne gangen har jeg tvillinger (født i januar), og jeg har ikke mulighet til å kun tenke på dem. Vi har i tillegg to større barn som er adoptert, så det er andre ting å tenke på enn bare amming, bleier og bæsj.

Det med å huske å legge inn puppen er forresten noe jeg kan relatere til. Det hender titt og ofte. Sønn på 12 stikker hodet innom for å sjekke om jeg har puppene innenfor før han tar med venner igjennom stua ;))))

Dessuten, struktur er også nyttig i ammetida ;))) samt andre interesser enn bare baby!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...