Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 har en 12 mnd. baby som ikke vil spise. Får i henne en skive om dagen og 2 flasker a 160 ml med melk. Prøver å gi henne mat, men hun snur seg vekk...det går av og til om hun får spise selv eks. skive, men som sagt, en skive om dagen:S Middag 2 skjeer så ferdig!hvis hun faktisk spiser noe i det hele tatt.. helsesøster sa at det er ok så lenge hun får væske, men går det over lengre tid kan jeg ikke tenke meg det er ok?:S gått 2 uker nå...
Gjest Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Det er ganske normalt at barn i den alderen har perioder de ikke vil spise noe særlig. La alltid en flaske vann være tilgjengelig så hun får mye å drikke og prøv kanskje litt nye matsorter. Når barnet er 12 mnd gammel er synes de forresten det er stor stas å spise selv. Minsta elsket å spise pasta med hendene, he he. Det blir mye søl i starten men barna lærer fort å spise selv
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 hun nekter å drikke vann:P tilbyr henne det hver dag, men sjelden hun takker ja til det:P hun kan sitte å spise puffet ris eller revet ost, men hun kan jo ikke "leve" på det:)
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Lag samme middag til alle og sett dere ned sammen med henne å spis. La henne spise og orden seg selv. Ikke sjans en gang at hun ikke spiser da!
Gjest Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Tja, prøv med knekkebrød da. Minsta elsket å gnage på det. Knekkebrød + gulost er finfin kost det :-D Og i nødsfall finnes det faktisk puffet ris av helkornsris og det er ganske sunt.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 kan jo prøve det:)men spise med henda da?eks fiskeboller og potet liker hun...skje går ikke enda hehehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå