cathB Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Er det noen her som har erfaring med disse urtene? Jeg har begynt med Damiana nå og skal ta dem frem til EL, etter EL og frem til IKM skal jeg ta Wild Yam. Håper dette kan hjelpe på spottingen og gjøre slik at spiren sitter. ;-) Målte progesteron nivået forrige syklus og hadde progesteron på 24 på dag 22 i syklusen. Jeg syntes dette var lite, men legen mente det var bra, hm......... Noen som har erfaring med dette?
pia-mor77 Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Hvordan virker wild yam? Jeg vurderer å kjøpe det siden det er mange som bruker det etter EL, men skulle gjerne vite litt mer om produktet før jeg kjøper det.
cathB Skrevet 7. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2011 Det jeg har lest om Wild Yam er at den skal gjøre miljøet i livmoren bedre og også styrke livmorslimhinnen slik at egget vil få bedre vilkår å "grave" seg ned i. Wild Yam inneholder progesteron som må være tilstede for å opprettholde det gule legemet som egget er avhengig av for å leve og feste seg. Jeg spotter i opptil ti dager før mensen, dette tror jeg at skyldes for lavt progesteron nivå. Og dette vil igjen føre til at egget ikke klarer å feste seg. (Tror jeg) Så jeg er kjempespent på om Wild Yam'en kan få orden på dette. :-)
pia-mor77 Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Ok. Takk for info! Dette skal prøves Skal man begynne å ta wild yam etter EL eller hele syklusen?
cathB Skrevet 7. april 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. april 2011 Det er kjempeviktig at du kun tar det etter EL og frem mot IKM!! Før EL produserer kroppen østrogen og etter EL progesteron. Hvis du tilfører progesteron før EL kan dette forsinke/hindre eggløsning. Planen min er å starte med Wild Yam tre dager etter eggløsning. Da skal jeg ta 2x2 tabletter daglig i en uke og så trappe ned til 2x1 tablett daglig frem til 12 dpo. Det er viktig å ikke bråslutte med Wild Yam da progesteronfall i værste fall kan framprovosere en SA. Lykke til til oss begge :-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå