Gå til innhold

Er denne maten usunn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

1 boks fruktcoctail uten "sausen"

1 boks melonjoghurt

div oppskåren frukt som banan, pære, appelsin o.l

20-30 g hakket sjokolade.

1 boks vispet krem.

 

Kan jeg spise dette med god samvittighet, eller må jeg være forsiktig her og?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo sukker i alt! Ja, det er usunt.

Skrevet

Helt greit å spise innimellom, mn du må spiseandre ting også.

Skrevet

Hahaha hva i all verden av det der skulle være sunt?

 

Trooooll...

Skrevet

Neimat

Neimat

Jamat

Neimat

 

= 3/4 usunn = 1/4 sunn

Skrevet

Glemte sjokoladen

 

Neimat

Neimat

Jamat

Neimat

Neimat

 

= 4/5 usunn = 1/5 sunn

= 80 % usunn = 20 % sunn

Skrevet

Bytt yoyghurten til mild og lett naturell, sjokoladen bør være 70% og kutt vekk fruktcoctailen (sukkerlaken er trukket inn i frukten), deretter kan du fint spise. Evt bytt ut kremen med den nye lette dessertfløten fra Tine. For meg er sukker verre enn fett.

Skrevet

Ville heller hatt oppskåren, fersk, frukt eller bær i vaniljekesam og kuttet ut resten.

Skrevet

Helt enig! Vaniljekesam er faktisk godt!

 

Men, frukt i store mengder er ikke sunt uansett, fruktsukker er sukker det også...mange som glemmer det ;-)

Skrevet

Dette er jo en dessert full av sukker og fett! Og spiser du en hel stor porsjon er du dømt til kvalme. Dette er vår faste 17.mai-dessert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...