Gå til innhold

gravid for første gang og trenger tips/råd


lysehvit

Anbefalte innlegg

etter 6 mnd med prøving viste testen endelig positiv! :D :D

Har så lange sykluser at det egentlig ikke kan regnes fra siste mens, og jeg mener at eggløsning var 23-24 mars, men testene ble positive vare 11 dpo og da viste også cb med uke indikator 2-3, altså 4 til 5 uker på vei.

 

så jeg lurer på om jeg bare produserer mye hcg eller om jeg er lengre på vei enn jeg først trodde. noen tips?

 

og jeg har de siste dagene vært veldig uvel og har måtte ta ut egenmelding, ringte legen og fikk ikke time før 15.04, over en uke er lenge og vente når man er kvalm. og spess når man jobber i mat butikk og ser mat heeeeele dagen.

 

så lurer på om jeg kan dra på legevakta og få en sykemelding der så lenge??

selv om graviditeten ikke er bekreftet hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du trenger sykemelding så får du vel legetime på dagen, hvis du ber om det. Kan hende du må gå til en annen enn fastlegen din i mellomtiden, men jeg har alltid fått time på dagen om det har vært viktig. Har også ringt legekontoret og sagt at jeg trenger sykemelding fra dags dato selv om legetimen er fram i tid. Og da har jeg fått sykemeldingen datert fra den dagen jeg gav beskjed, uten problem.

 

Kan ikke svare på det andre du lurer på ang. hvor langt du er på vei.. Må vel bare overlate det til fagfolk etterhvert, men hvis du vet når befruktningen skjedde, så er det jo enkel matte..

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...