Gå til innhold

Barnemat


MikkelRev

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å lage barnematen selv og i dag var det eplemos som sto for tur. Det står det at jeg skal blande i sukker, men er ikke dette ugunstig for en liten kropp? Noen som vet om noe annet man kan bruke for å gjøre den litt søtere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt sukker har da ingem moe vondt av. Værre med all den kunstige søtningen. Men du kan jo bruke litt brunt sukker i stedet for det hvite.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ikke noe sukker i fruktmosen. Når det gjelder epler så er det lurt å velge de som er litt søte i smaken fremfor de som er sure...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte pink lady som jeg mener skal være litt søt. Men grimasene kom allikevell!:D Blir sikkert bedre med litt tilvenning til smaken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tilsetter ikke sukker i barnemat, synes det er unødvendig. Ren eplemos kan være litt surt, men da pleier jeg heller å tilsette andre frukter sammen med eplene. Pære er f.eks. søtt og godt, så en blanding av pære- og eplemos blir helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok eplemos uten sukker her å. Å blande med pæremos hørtes kjempe lurt!

Takk for alle svar. Godt med litt tips, når man er helt fersk i barnematfaget!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...