Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å lage barnematen selv og i dag var det eplemos som sto for tur. Det står det at jeg skal blande i sukker, men er ikke dette ugunstig for en liten kropp? Noen som vet om noe annet man kan bruke for å gjøre den litt søtere?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt sukker har da ingem moe vondt av. Værre med all den kunstige søtningen. Men du kan jo bruke litt brunt sukker i stedet for det hvite.. ;)

Skrevet

Det er absolutt sant! Da blir det litt sukker på pia allikevell!:D

Takk for svar!!

Skrevet

No problem! Og lykke til videre med matlagingen. ;)

Skrevet

Jeg brukte ikke noe sukker i fruktmosen. Når det gjelder epler så er det lurt å velge de som er litt søte i smaken fremfor de som er sure...

Skrevet

Brukte pink lady som jeg mener skal være litt søt. Men grimasene kom allikevell!:D Blir sikkert bedre med litt tilvenning til smaken!

Skrevet

Jeg tilsetter ikke sukker i barnemat, synes det er unødvendig. Ren eplemos kan være litt surt, men da pleier jeg heller å tilsette andre frukter sammen med eplene. Pære er f.eks. søtt og godt, så en blanding av pære- og eplemos blir helt perfekt.

Skrevet

Det blir nok eplemos uten sukker her å. Å blande med pæremos hørtes kjempe lurt!

Takk for alle svar. Godt med litt tips, når man er helt fersk i barnematfaget!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...