Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #1 Skrevet 6. april 2011 Lager dere spessialmat til unger som ikke har alergier eller religiøse grunner til å ville ha det? Jeg har blitt kontaktet av en mor som kunne opplyse om at barnet bare spiste økologisk mat og en annen som ikke likte pølser. Tar dere hensyn til sånt eller sier dere da at det var synd, men da får ungene spise når de kommer hjem?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #2 Skrevet 6. april 2011 Da hadde jeg på en pen måte spurt om ikke moren kunne pakket med noe som barnet kunne spise. Er ikke verre enn det. Jeg har et barn med allergi og jeg forventer ikke å bli spurt om det skal lages spesialmat til henne. men det hadde vært hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #4 Skrevet 6. april 2011 Vet ikke helt,men snuppa her ville ha hamburgere og chips og kommer til å ha noen pølser på lur sånn til felle....
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Herlighet, man kan ikke ta hensyn til alle som "ikke liker" ditten og datten, for alle barn er vel sånn at den kke liker noe den ene dagen og noe annet den andre dagen. Og økologisk mat, da ville jeg sagt, beklager men det kan vi ikke garantere.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 Gjør dere det i voksenselskap også, tar med mat om dere ikke liker det som blir servert mener jeg? Personlig synes jeg det er ekstremt uhøfflig overfor vertskapet. "Liker ikke" er noe man må ta konsekvensene av. Da blir det ikke mat.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #7 Skrevet 6. april 2011 Ville heller ikke tatt slike hensyn. Trenger ikke servere svinepølse til muslimer eller vegetarianere, altså, men her får man ta det man får eller la være å spise. Synes økologisk mat og 'liker ikke' havner i en helt annen kategori enn allergier, der jeg ville vært mye mer imøtekommende.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #8 Skrevet 6. april 2011 Oj, kun økologisk mat! Hun kommer til å få mange utfordringer når hun vokser opp stakkar! Noen burde hviske den moren i øret at hun burde senke skuldrene så ikke jenta blir altfor sær. Vi spiser mye økologisk mat selv og jeg vet hvor vanskelig det er å KUN spise økologisk, så det synes jeg ikke man skal stresse med.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #9 Skrevet 6. april 2011 Jeg kan hensyn til allergier (det er noen man ikke kan noe for) og jeg serverer heller ikke svinepølser til muslimske barn. Utover det tar vi ingen hensyn. Liker ikke ungene maten som serveres så kan de fint la være å spise.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #10 Skrevet 6. april 2011 Nå har jeg ikke vært borti de tilfellene enda, men "liker ikke" og økologisk mat hadde jeg nok ikke tatt hensyn til.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #11 Skrevet 6. april 2011 Jeg tar hensyn til allergier, og jeg har kyllingpølser om det kommer muslimske barn. Liker ikke, det tar jeg ikke hensyn til utover å tilby ungen en brødskive. Økologisk mat er jo helt umulig, skal alle ingrediensene i kakene være økologiske? Hva med lomper, pølsebrød og godteri? Nei, det hadde jeg ikke tatt hensyn til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå