Gå til innhold

Hengevugge - Mawok eller annen?


✫milla✫

Anbefalte innlegg

Har så lyst på en vugge til babyen min, og har vurdert ulike alternativer.

 

Synes f.eks indisk hengevugge (til flere tusen) blir litt for dyr investering,

da vugge er noe babyen kan ligge (trygt) i inntil de begynner å snu seg selv, hvilket vil si inntil ca 6 måneder..

 

Har sett på Mawok hengevugge, eller Sovgunga som den het tidligere,

men også her har jeg lest på forum at mammaer ikke er helt fornøyd.

Vil gjerne ha noen flere erfaringer og innspill.

Ettersom man bør ha ny madrass, og madrassen i Mawokvuggene er sydd inn i stoffet, blir det litt knotete å kjøpe brukt, da må jeg sprette opp stoffet, og kjøpe ny madrass å legge i.

 

Leandervuggen har jeg også sett på, prisen trekker ned, samt at jeg ikke liker de store stativene som endel vugger kan henge i. Noe må de jo festes i, men jeg har mulighet til å feste en vugge både i taket,

eller fra veggen.

 

Har sett på noen vugger man kan sy selv også, men finner ikke tid til det nå... Så - noen gode idèer til vuggealternativ fra dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Purnatur vuggen:) den koster 500 for bare vuggen, tillegg for madrass og oppheng, men for ca 1000 har du en fin pakke. Babyen kan bruke denne vuggen lengre enn f.eks mawok.. Gå inn på purnatur.no og se. Fikk vår forrige uke og skal henge den i taket, et feste på soverom og et i stue:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt vugge fra purnatur. Henger i taket i stuen nå. Lett å flytte fra krok til krok. Fått den anbefalt av en venninne som har brukt den med god erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...