Gå til innhold

Er det lov å klage?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er altså sååååååååå lei nå!!!!! :@ Jeg vil bare ha ut bebisen min..

 

Det mest provoserende om dagen er at alle sier: "Nyyyyt den siste tiden nå, kos deg med magen og hvil masse - nyt at du kan sove når du vil!!"

 

Det er jo bare bullshit, jeg får ikke sove jeg... Etter å ha liggi 3 timer og klundra for å flytte meg fra side til side så gir jeg opp og står opp.. Orker ikke å ligge å gulpe, ha halsbrann og diverse vondter.

 

Hva skal jeg nyte? Å ha vondt? Å ikke få på meg sko fordi jeg har så mye vann i beina? Så klart så nyter jeg hvert eneste spark, hikk og andre livstegn fra mitt lille nurk i magen (bortsett fra de som setter dype spor i ribbeina da :P) men jeg syns det er slitsomt jeg. Syns det er vondt å gå.. det stikker sånn nedentil! Jeg vil heller ha babyen i armene mine, snuse og kose - og faktisk ha en grunn til å ikke få sove om natta!

 

Menssmerter konstant, hatt de siste ukene. Og for å ikke snakke om kynnere - begynte å bli kjent med de i uke 22 - rart at de blir gradvis verre og verre for hver dag som går - UTEN at de har noen som helst effekt. Livmormunnen er lukket og meget umoden.. Herlig!

 

Det er jo også veldig koselig da man har tatt motet til seg, fiksa seg litt for å føle seg bedre - for å så ta turen til butikken.. første mennesket man treffer på sier: "Så sliten du ser ut, sover du ikke"? Nestemann: "At du ikke sprekker..." Tredje: "Du går nok over tiden.." Takk for oppmuntringen!

 

Jeg er 38 uker til fredag, og da skal jeg prøve modningsakupunktur. Håper det kan hjelpe litt... Liker ikke å føle meg som verdens største egoist som klager, jeg vet at barnet mitt har det best ved å være i magen til hun er klar.. men jeg er så elendig sliten, og har så vondt.. det hadde jo vært litt greit å være opplagt til fødsel og barseltid også?

 

 

Åh, det var nå godt å få ut litt "stakkars meg" klaging her, er det flere som har det moro om dagen og syns det er nok nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Forstår godt at du er lei... Er jo veldig slitsomt når en ikke får sove og slappe av... Og den halsbrannen er utrolig irriterende og plagsom!! Har selv slitt en del med det + vondt i bekkenet, men de siste dagene (er 38 + 5 nå) så har den forsvunnet (*bank i bordet*), bekkenet kjennes litt bedre og magen føles ikke fullt så dominerende lenger :-) Håper magen din synker litt snart også - for jeg følte det som deg, men nå ble det plutselig litt deilig å gå hjemme og slappe av, ordne småting og glede meg til babyen kommer :-) Er jo uansett ikke så lenge igjen nå!!!

 

Gleder meg masse til å møte prinsessa i magen - og det er jo lov til å bli utålmodig og lei av å vente bare av den grunn ;-)

 

Lykke til fremover! Håper plagene dine blir mindre slik at du får slappet litt av og hentet krefter til fødselen. Og at det ikke drøyer for lenge :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dr klart det er lov!!!! Føler det samme her. Er i uke 38 har vært på obligatorisk undervisning et par dager,og er utslitt. Vondt i rygg og bekken og får ikke gjort noe. Orker ikke gå gode turer med bikkja heller. Legene blir aldri enige om lillegutt ligger riktig eller ei,så nå krevde jeg ultralyd. Gleder meg til å ha baby i armene ikke i magen;) men hold ut! Snart er vi ferdige... og de folka som sier vi ser slitne ut... ta igjen med samme mynt; "jo takk,det er tungt å være høygravid. Og du?ser sliten ut gitt..." BLÆ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouff, det er ikke bare velstand å være gravid.

Var til kontroll på sykehuset i går, da hadde jeg fått betydelig høyere blodtrykk og proteiner i urinen - og lille i magen var så urolig- at det førte til at jeg ble lagt inn.. Kjett! Da vil jeg enda mer gjerne ha henne ut.. Ligger på føden og hører verdens vakreste barneskrik.. Ååh, jeg vil ha min lille baby i armene mine!!<3

 

Til tross for kynnere som skyhøye fjell på ctg hvert 7-9min og masse vondt så er jeg fortsatt lukket - men endelig så har nå munnen blitt kortere! Vil ha fortgang..

 

Lykke til, alle sammen!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar på oversikriften din: NEI!

 

Dere er i uke 38 og klager allerede? Hvis du er førstegangs så er sannsynligheten at du går over VELDIG stor og når folk påpeker det, blir du sur?? Kom tilbake med et klageinnlegg når du er i uke 42! Og ja - det er en måned til det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss i all verden for ett svar da! Sliter du med hormoner?

 

Beklager virkelig at jeg skrev noe så du skulle reagere sånn. Det var da virkelig ikke meningen!

 

Vi mennesker er forskjellige, hvis du syns det er deilig å gå gravid og ikke føler at det kan bli kjett - og ikke orker å se andres side av det - så la være å les og ikke svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha :) Sikkert i uke 42 for tredje gange ller no hun der ;)

Alt er individuelt, noen har det lettere enn andre. Klag for full hals de neste fire ukene om så skulle være ;) Og... det er akkurat like vanlig å føde før tiden som etter, selv om folk later til å mene alle første gangs må gå to uker over tiden... Siste tiden ER tøff! Så gled deg til at baby kommer SNART og klag så mye du vil. å sørg for litt ekstra omtanke fra dine nærmeste :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare klag så mye du vil ;) ,

 

jeg gikk 15 dager over tida med nr 1, og var totalt utslitt til fødsel, og det endte i katasrofesectio ( ikke for å skremme deg)

 

nr 2 kom 16 dager før tiden, og var lei da å jeg. ;) ,

med nr 3 nå så skal jeg ta sectio i uke 37+5, og jaggu er jeg lei nå å.... ;) ...

 

Ikke ta deg nær av folk som sier ikke klag osv... som du sier du gleder deg over hvert spark og vet at jenta har det best så lenge som mulig inni magen. :o)

 

Masse lykke til og krysser fingrer for at babyen snart vil ut :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...