Gå til innhold

Da var søknaden om foreldrepenger sendt...


♥ nr3 i juni 2011♥

Anbefalte innlegg

Sendte søknad om foreldrepenger og terminbekreftelse til NAV i dag. Vi tar 100% foreldrepenger og supplerer den med ulønnet perm eller barnepass fra mormor slik at vi er hjemme med barnet til barnehagestart som blir tidligst 2.uke i august.

 

Har dere andre søkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Søkte for et par uker siden... Skulle gjerne visst litt om hvor lang behandlingstid de har... Noen som vet hvor lang tid det tar før man får noen tilbakemld på mottatt søknad?? Husker ikke fra sist, selv om det er bare ca halvannet år siden sist;) Men nå har det blitt endringer siden sist også...

 

Vi har som dere, ♥ nr3 i juni 2011♥, valgt 100% foreldrepenger og håper å få til bhgstart i august, men vi får se hvordan jobbsituasjonen utvikler seg framover mot søknadsfrist i bhg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fylt ut papirene for lenge siden, men har ikke fått sendt de enda. Typisk. Jeg tar 100%, så 6 uker ulønnet før pappaperm. Vi er begge lærere, så da blir det sommerferie før barnehagestart i august. Til guttemamma: Du bør søke barnehage så fort du får personnummeret. Prioriteten på søknad går fra dato man søker. Man kan gjøre om på søknaden mange ganger etter dette uten at det har innvirkning. Siden du har to fra før så kan det jo være dette er gammel viten, men tenkte at jeg kunne jo nevne det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte for ett par tre uker siden. Når jeg var på NAV sa de at behandlingstiden er 1-3 mnd...Det vil jo si at skal de bruke så mye som 3 mnd så må man søke med en gang man er i uke 26... Men tror nok det går litt fortere enn det;-) De skal vel bare ha sikkerheten på sin side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverte søknaden om foreldrepenger OG overgangsstønad torsdag for èn uke siden. Allerede idag, nøyaktig en uke etter, har jeg fått vedtaket i posten! :)

 

Riktignok er vedtaket 'bare' for overgangsstønaden, men det står nevnt i brevet at stønaden er redusert, fordi de tar med i betraktningen at jeg får så og så mye i foreldrepenger...

 

Deilig å vite at alt er i orden i god tid før fødsel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...