Gå til innhold

Hvordan i all verden klarer dere alenemødre å jobbe fullt med små i barnehagen, de er jo syke hele tiden, fortvilet!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er alene med en på 4 og en på 2, som begge går i barnehagen. Jobber for tiden bare deltid, men må mest sannsynlig jobbe i hvertfall 80 prosent etter sommeren. Kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal klare det! Ungene har vært vanvittig mye syke i vinter, omgansyke 3 ganger, diare, forkjølelse, feber... om hverandre, igjen og igjen. fader, jeg er såååå lei nå! pappaen har dem onsdager og annenhver helg så det meste faller jo på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært heldig og har et barn som er mye friskt:)

Har vært borte 2 dager på 6 mnd (da jeg begynte å jobbe etter endt permisjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine barn går i to forskjellige barnehager og drar med seg driten fra begge hold. orker snart ikke mer sykdom. I dag har begge kastet opp...igjen

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel ikke så veldig anderledes enn de som ikke er alene når det gjelder rettigheter? Du får jo alle dagene, altså 20 dager for 2 barn, mens andre får 10 dager hver, 20 totalt. Man har lov å være borte i de dagene, men ikke mer. Det er mange som må ta ut feriedager for å få kabalen til å gå opp dersom du hr barn som er mye syke. Du får håpe det roer seg nå da :) Pøs på med tran eller Eskimo Kids.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke HI her men såklart er det forskjell på å være 2 mot 1 forelder. Er alenemor selv og har opplevd å må ta ulønnet permisjon ved sykdom. Når en har bare 1 inntekt er ikke det bare bare.

3 uker ferie må jeg ha igjen til sommeren uansett da barnet er pålagt ha ferie da, i tillegg at at barn bør få ferie om sommeren- uavhengig av om moren er alene eller ikke.

 

Nå har jeg heldigivis jobb med fleksitid og kan jobbe hjemme ved sykt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...