Gå til innhold

Jeg har ett ganske ekkelt spm! Angående diare...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I kanskje 2-3 mnd nå har jeg slitt med diare..

Noen ganger 3-4 ganger om dagen, men for det meste bare en gang om dagen. Og da på morgenen.

Får vondt i magen rett før jeg må på do..

Synes dette er ganske slitsomt og ekkelt :( Og jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt det.. Jeg har ingen endringer i kostholdet mitt heller..

Jeg spiser sunt og trener 5 dager i uken.

Så hvorfor har jeg da dette nå?

 

Jeg vet ikke om jeg tørr og gå til legen med dette..

Liker hun ikke. Og andre problemer jeg har hatt har hun "latterliggjort"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal bytte lege jeg. En lege skal ikke latterliggjøre noen ting! Diare er noe alle mennesker sliter med noen ganger, så man skal ikke være flau over det :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å slite med det du sliter med da jeg var 19. Nå er jeg 24 og sliter fortsatt. legene finner ikke noe galt og jeg har prøvd mye rart. Men det går i perioder. noen uker er jeg fin, men dårlig en dag her og der. mens andre perioder er jeg dårlig hver dag i flere måneder.

 

Det kjipe er at når jeg kjenner jeg må på do har jeg maks 15.20 minutter å finne et toalett hvis ikke har jeg et problem. så det hemmer jo livet på en måte. Jeg blir iallefall alltid litt stresset av å reise med t-banen osv..

 

Legen mente at det kunne være et stresset tarm syndrom. man kan ikke påvise det 100% sikkert på noen. I tillegg mener han at det kan være en stress mange.. så jeg prøver å stresse mindre og det hjelper litt.

 

Jeg var helt bra når jeg var gravid! 9 måneder i tipp topp form! Og så var jeg bra etter en 2 måneders periode hvor jeg levde på fisk, rent kjøtt og grønsaker. ikke noe annet. ikke gjær, egg, melk, mel, sukker, frukt++++ det hjalp faktisk en god stund. jeg var litt dårlig nå og da, men hadde noen bra år før det i det siste året har blitt skikkelig ille igjen.. så mulig jeg må begynne på den kuren igjen.. sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...