Gå til innhold

Å, jeg føler meg så dustete og inkompetent på jobben (begynte der i januar)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge varer denne følelsen?

 

Har hatt litt langsom opplæring fordi jeg skal ta over for en som går av med pensjon og er der fremdeles. Denne personen gir ikke så mye ansvar eller oppgaver fra seg.

 

Om jeg fortsetter å føle meg så malplassert er det jo så lite vits å bli værende der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg vet det. Og jeg får noen oppgaver (mye bedre nå enn for noen uker siden). Men det er litt sånn at lederen min ikke har lyst å ta et stort oppgjør med han som skal lære meg opp fordi han snart skal ut i pensjon og så er det litt det at det ikke er så mange oppgaver akkurat nå.

 

Og jeg merker jo at jeg er til overs og at de egentlig ikke trenger meg der da.

 

Hadde jeg hatt rett på dagpenger hadde jeg vurdert å si opp, men jeg har ingen rettigheter så får vel bli fordi jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke finne på noe å gjøre da? Noe som lenge burde vært gjort, men som ingen har tatt fatt i? Rydde arkiv, lage internrutiner eller et eller annet...

 

Dersom du kan skrive litt mer om hva slags arbeidsplass dette er tror jeg at jeg vil kunne komme med litt tips til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei den delen av arkivet som ikke er elektronisk er det en person som har ansvar for alene. Det er ikke allemannseie. Det som er elektronisk er det egne ansatte som håndterer.

 

Jeg har ingen oppgaver på vent som foreslått. Er ikke helt sånn. enda. Regner med at dette er sånt jeg ser etter hvert når jeg kjenner alt. Jeg kan ikke egentlig lage rutiner selv, det er oppgaver som andre personer har og tar ansvar for.

 

Jeg jobber i staten. Min avdeling er i stor grad avhengig av saker som kommer inn, så det er ikke bare å "finne på noe å gjøre".

 

Blæ.

 

Ja, nei, glem det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du en unik mulighet til å lese deg opp på alt fagstoffet som er relevant for deg. Jeg jobber også i staten, og du aner ikke hvor ofte jeg skulle ønske jeg fikk anledning til å lese meg opp.

 

Er vel aldri NAV forvaltning du jobber i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke nav forvaltning. :)

 

Ja, har lest alle lovene flere ganger og det er greit. Men man må få saker å bruke de på for å skjønne de og klare å bruke de:) Savner å ha litt oversikt og vite noe om hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer! Jeg jobber i NAV og har brukt 2 år på å føle at jeg mestrer jobben min fullt ut.

 

Lykke til! Ha litt tro på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er faktisk et lederansvar og det at den du skal ta over for ikke gir deg mer å gjøre, er fordi h*n føler at ved å ha den kunnskapen for seg selv, er h*n fortsatt verdt mye for bedriften og det gir jo endel makt...

Du burde ta det opp med din nærmeste leder og hvis ikke det fører fram, så gir du begge klar beskjed om at dette faktisk skader "bedriften" din siden du ikke blir i stand til å utføre den jobben du snart skal overta og fordi ingen vinner på at kunnskapen blir med vedkommende i "graven"!!

Gjør vedkommende klar over at du setter stor pris på den kunnskapen h*n besitter og at du er ydmyk for at du skal ta over denne stillingen. Vis litt smidighet og la vedkommende tro at du verdsetter jobben og alt det den står for litt mer enn du kanskje gjør. Jeg tror alt ligger i at pensjonisten snart vil føle seg ubrukelig og ser på deg som en snørrunge rett og slett...

Ta det opp og vis litt respekt, så kanskje det snur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det du som skal ta over for kemneren vår som skal gå av?

For hvis det er det så har jeg MASSE jobb til deg, jeg kan sende den over i morgen:) Jeg vet med sikkerhet at han som er kemner i dag helst ikke vil ta i det med ildtang og han har bedt meg sende det når han går av 30 april:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at du høres litt vanskelig ut.

Det er jo sikkert en hel haug med interne retningslinjer som du må sette deg inn i.

 

Og ikke si at du har lest loven flere ganger, for en kan aldri lese denfor mange ganger.

 

Det er jo bare å si til nesten-pensjonisten at du er der for å lære av ham, og for å gjøre en like god jobb som hanhar gjort, så må han faktisk lære bort noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...