Anonym bruker Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Gav vesla litt mme 2 kvelder på rad for å spare brystvortene litt, det endte med 3 timer lange skriketokter bare en halvtime etter måltidet. Er dette vanlig.?? Det var skikkelig gråt og hun bæsja nesten en gang i timen. Hun er nå en uke gammel, så systemet er selvfølgelig ikke helt "klart" enda. prøvde nan den ene kvelden og collett den andre kvelden. Hun fikk jo nan på sykehuset uten å reagere sånn. Noen som vet litt om dette?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 I utgangspunktet ikke. Jeg har ikke brukt tid på å venne mine barn til mme, de har ikke hatt andre altenativer. De har vært urolige og sovet lite, så kanskje de hadde vært roligere med mm. Men det er mulig hun trenger typen fra apoteket, noen tåler ikke de vanlige butikktypene.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Hei, etter uke med sårebrystvorter og betennelse ga jeg min mme. Gikk rett over, uten noe tilvenning. Han har mye mageknip men vi bruker nanha1 fra apoteket. en er mildere for magen,
Anonym bruker Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 Du kan begynne å gå MME når som helst, men det ER en 14 dagers tilvenningsperiode mens magen venner seg til dette nye. MME er basert på kumelk og er derfor tyngre fordøyelig enn MM. I løpet av de første 14 dagene kan det forekomme magevondter, luftplager osv men en burde ikke drive med å bytte merke i hytt og gevær. Ei heller burde n pøse på med kjerringråd (feks kamomillete i melken for å utdrive luften, eller malt i melken- malt inneholder gluten og er ikke å anbefale for de aller minste. At HS har gått glipp av dette memoet og fremdeles anbefaler nye mødre malt i melken irriterer livet av meg). Husk MME må tilberedes fersk for hvert måltid (konsumeres innen en time og IKKE lages opp for et døgn om gangen pga en potensielt dødelig bakterie som kan være i melken. MME lages ikke i sterile omgivelser nemlig. Sjekk WHO sine anbefalinger på nett ang MME). Dersom du skal bruke MME- bruk det korrekt. Følg WHO sine retningslinjer for renhold og tilberedelse. Det er en hel vitenskap å være flaskemamma, men når en finner ut av noen av triksene så går det like fort å lage flaske som å dra ut puppen. Helt sant =)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #5 Skrevet 6. april 2011 Joda puppen er fiks ferdig, men klarer ikke å få det skikkelig til, er bare anspent hele tiden for har virkelig stoooooore pupper- er str G, så greier ikke se om ungen treffer puppen en gang. Ble faktisk anbefalt å bruke litt mme siden jeg styrer så fælt med det og da er jo kosen litt borte. Håpa jeg lissom kunne gjøre litt begge deler jeg da, slik at pappan kan mate litt og. Prøvd å pumpe også, men er visst ikke noe kløpper på det heller, blir bare gris. Får vel bare prøve meg frem:) HI
Anonym bruker Skrevet 6. april 2011 #6 Skrevet 6. april 2011 Selvsagt kan du gjøre begge deler! bare vit at det er litt å vite om MME før du begynner med det. Ingen grunn til å slite seg ut unødvendig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå