Gå til innhold

Premature rier. (Samme som 3.tri)


TulleMor09&11

Anbefalte innlegg

Ble innlagd til observasjon med premature rier søndag. Er i uke 34. Dem satte ei sprøyte for å stoppe riene litt pga lang veg til sykehuset.

Etter virkninga av sprøyta var borte så tok riene seg sjikkelig opp. Men etter 5 timer så var det som om noen skrudde av ein bryter så slutta dem. Hadde da hatt rier siden 07.30 med intrvaller på 4min. Dette varte da i 12 timer.

 

Er jo kjempe gla for at det sluttet, alt er bra med barnet. Dem sjekka alt og tok ultralyd.

Er 2.gangsfødende, føsrte kom til termin så har aldri vert i tankene mine at eg kunne føde før tia her.

 

Men nå har eg fixet til babyen kommer. Pakket bagen og er egentli klar om det skulle bejynne på ijenn.

 

Er det andre som har opplevd at riene bare slutte? hvor lang tid etter fødte dere da? veit jo at det er veldi individuellt. Selv trur eg ikkje at eg føder før temin, men veit jo aldri. Så går litt på nåler her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

var det di på sykehuset så stoppet riene?di sa te meg at hvis mine rier sko ha startet nå så stoppe di ikke det,er i uke 34.eg ringte føden pgav någe.det var da di sa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var innlagt på sykehuset fra uke 32 + 0 til 34 + 0 pga flat mormunn og litt åpning.. etter uke 34 + 0 så fikk jeg reise hjem for at de stoppet ikke fødselen da hvis den startet.. ( men det er sikkert forskjell på sykehuset til sykehus).

 

Nå natt til søndag så hadde jeg rier i ca 6 t. ca hver 10 min og varte ca 30-40 sek hver gang.. men de ga seg av seg selv..

var på kontroll i går og da hadde hodet kommet seg ennå lengre ned enn det var fra før.. nå kunne ikke hodet komme lengre ned uten at det kom ut.. så jeg venter egntlig bare på at fødselen skal starte.. legen sier at det kan skje når som helst.. og det kan fortsatt gå noen uker.. kan tilogmed gå til termin sier de.. alt var mulig.. :)

er 36 uker i dag.. :)

 

lykke til.. :) får håpe du går noen uker til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei stoppa riene mine i ambulansen for å kjøpe seg tid. Er 2 timer til sykehuset her, så da fekk eg ei sprøyte.

 

Etter det så var riene tilbake. Blei ikke stoppa meir på sykehuset. Alt bare slutta av seg selv etter 12 timer med regelmessige rier. Fekk og reise hjem siden eg er i uke 34 nå, men måtte ringe med ein gang eg kjente noe siden vi bor så langt unna.

Eg er veldig moden og livmormunnen er flata ut, men lukket innvendig.

 

Blir spennande å sjå, men håper det roer seg noen uker til vertfall.

 

Masse lykke til til dere andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...