Evigheten Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Nå orker jeg ikke mer. Sprell får hysterisk anfall bare ho SER grøtpakka. Jeg gidder ikke bruke to timer (en time formiddag og en time kveld) hver dag på å krangle med en baby og tvinge i ho tre skjeer før ho klikker helt. Har prøvd diverse lokke og luremetoder og alt fungerer i to dager, så blir det enda verre. I dag lot ho seg ikke engang lure av et helt stort glass fruktpure i grøten. Frukt og middag går ned på høykant, så jeg må vel bare innse at ho virkelig ikke liker grøt. Har prøvd velling også, og det var heller ikke populært! Hva kan ho få i stedet for grøt? Formiddag og kveld? Straks 7 mnd...
alvis Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 Jeg hadde bare tatt en laaaang pause fra grøten. Prøv igjen om noen uker. Du kan gi middag to-tre ganger til dagen og masse frukt. Grøt og avokado blandet var veldig populært her i huset. Metter godt i tillegg til vitaminer og godt fett. Jeg forstår godt at de ikke liker grøten!
alvis Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Jeg hadde bare tatt en laaaang pause fra grøten. Prøv igjen om noen uker. Du kan gi middag to-tre ganger til dagen og masse frukt og grønnsaker.Banan og avokado blandet var veldig populært her i huset. Metter godt i tillegg til vitaminer og godt fett. Jeg forstår godt at de ikke liker grøten!
valkyrien Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 Har du prøvd forskjellige typer grøt? Eventuelt kan du blande frukt i grøten, det har hjulpet her.
sillyfilly og Olivia Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Brød da?? De kan tygge med gommene vettu Man MÅ ikke tvinge i ungene noe de ikke liker. Du har prøvd nok
Evigheten Skrevet 5. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2011 Frukt i grøten og alle de forskjellige grøttypene er prøvd. Skulle gjerne gitt middag et par ganger om dagen, men får ho i seg det ho trenger hvis ho ikke spiser grøt i det hele tatt? Jeg hadde for meg at de ikke klarer å spise brød før 8 mnd, men da skal jeg jaggu prøve med brød. Tusen takk for tips!
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Min gutt spiste aldri grøt. Han virkelig hatet det, så jeg ga opp. Han ville ikke spise noe annet heller da, så jeg fullammet mer eller mindre til han var ca 8 mnd, og det gikk greit. Han fikk det han trengte. Etterhvert begynte han å spise grovbrød med leverpostei (smaksprøver gikk ned allerede fra 6mnd) og middagsglass fra småfolk(hjemmelaget mat, nestle eller andre glass var uaktuelt..hehe). Dette levde han helt fint på, grøt spiste han aldri. Han er enda kresen i matveien, men det bedres stadig. Gutten (2,5 år nå) er frisk og fin han, så et liv uten grøt har han ikke tatt skade av ) Lykke til! )
Trollmor m/ trolljente Skrevet 5. april 2011 #8 Skrevet 5. april 2011 Huff, nei prøv andre ting som de over her sier. Hadde samme problemet med min jente var rundt et år, hun hater alt av grøt den dag i dag, hun er nå 5år Bare et tips ang brød, for lyst brød er vanskeligere å få ned enn halvgrovt brød siden det ofte bare klumper seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå