Gå til innhold

Søskenvogn - Emmaljunga eller Brio??


idamamma-00

Anbefalte innlegg

Lillemor på ett år blir storesøster i juli, og da må vi ha søskenvogn. Vi har TFK vogn til henne, og er kjempefornøyd med den! Tenkte derfor først at vi kjøper tvillingvognen til TFK..., men bagen på tvillingvognene er sååå liten. Minstejenta vil bare kunne ligge i den til hun er 5-6 mnd, og da synest jeg hun er for liten til å sitte/ligge ifra meg. Vil gjerne ha kontakt med gullene mine når vi er på trilletur;) Derfor har jeg sjekket hvem som har tvilling/søskenvogn der barna kan sitte imot den som triller - det jeg har funnet til nå er Emmaljunga Twin cerox vogn, Emmaljunga Twin nitro og Brio Double Wave.

Nå trenger jeg tips fra folk med erfaring eller tanker om disse vognene.

Og gjerne tips om du vet om andre søskenvogner som er bra!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje denne kunne blitt seriøst vurdert?

http://www.babyjogger.com/city_select_lp.aspx

 

Her kan du ha begge ungene fra deg, begge mot deg, èn fra deg og èn mot deg, èn i babybilstol og èn i sportsdel, èn i bag og èn i sportsdel osv. Har lest masse brukererfaringer på bl.a. svensk forum, og de roser den opp i skyene. :)

 

Fant ut at de selger den her:

http://www.kopbarnvagn.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=327&artnr=89260r&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

 

Du må i tilfelle bestille bag, og event. søskensete i tillegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Har allerede sett denne, og den er nok veldig praktisk, liten og enkel i bruk, men storesøster er så liten at hun ennå sover mye på dagen, så har et litt annet behov akkurat nå... Føler den er mer praktisk om storesøsken er litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har emmaljunga twin nitro til mine, og jeg eeelsker den vogna!

den er så lett og god å trille,

lett å legge sammen

lett å ta inni bilen

barna sitter kjempe godt i den

regntrekket henger i en pose på siden (så du slipper disse gjennomsiktige som tar hele handlekurven)

myggnett integrert

lett å regulere ryggen

du har mulighet til å kjøpe vindtrekk

 

den fungerer greit på grus og nysnø (bare lås hjulene), er det mye snø er den ikke blandt de beste. jeg hadde tfk twinner twist duo først (hatet den vogna) og min erfaring er at er det mye snø, fungerer det dårlig med dobbelvogn uansett.

 

eneste ulempen jeg har å si om nitro, er at den er litt brei, så den er litt vanskelig å få inn noen plasser. Men du får den inn en vanlig dør bare du sikter rett.

 

Cerox er litt smalere, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...