Gå til innhold

Vil ned 5 kg! Tenker på å kutte en del karbohydrater..Men ikke så drastisk som ketolyse-dietten.. Noen som har gjort det, og gått ned i vekt??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker å kutte ned på karbohydrater.. Hvordan har dere gjort det? Hva spiser dere til frokost, lunch, kvelds?... Middag blir som før, bare at jeg skal spise gr.saker istedenfor poteter,pasta og ris... Eller kan jeg spise LITT av det?..

Orker ikke å komme i ketose, "klarer" ikke å kutte ned SÅ mye på karbohydratene.. Men man får vel resultat ved å kutte ned litt også?.. Og siden jeg bare kutter ned og ikke kommer i ketose, så trenger jeg vel ikke å øse på med fett og sånn, som man trenger på ketolyse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kuttet ut alt av kunstig sukker, brød, pasta, potet, sauser etc. og spiser egg, ost, mye fisk, kylling, kalkun, grønnsaker og frukt. Drikker vann, Farris, te og kaffe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klart det ved å gjøre neon får endringer.

 

Frokost : to egg med tomater. Ev. eggerøre av to egg og litt olivenolje.

Lunsj 100 g Ja vanilje yoghurt med gojibær, litt firkorn og honning

 

mellommåltid : Ett eller 2 sportk + knekkebrød med mager ost, makrell i tomat eller laksepålegg.

 

Middag 400 kcal, bare bittelitt potet/ris eller pasta, mye grønt og kjøtt/fisk.

 

Mellommåltis Ett eller to sport + knekkebrød med mager ost, makrell i tomat eller laksepålegg.

 

Kvelds : knekkebrød (hjemmebakt uten karbohydrater) med ost, og litt youghurt, samme som luns.

 

Noen dager spiser jeg mer, andre dager spise jeg mindre alt etter som hvor aktiv jeg har vært.

Drikker ikke juice, og kun melk i kaffe, aldri saft eller brus med sukker.

 

Når jeg spiser pasta eller ris så e det alltid fullkorn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du merket resultater? :) Og hva spiser du pålegget på? Spiser du knekkebrød? Eller lager du lavkarbo-brød?..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg gikk skikkelig inn for ketolysekuren, kuttet jeg ut godteri, øl, brød, pasta og ris.Gikk ned 11 kg på 3 mnd og jeg var ikke noen storspiser eller. Var gld i å ta meg en øl noen kvelder iblandt da :) Det hører med at jeg begynte å sykle så smått også:) Gikk så ned 11 kg til de neste 3 mnd med ketolysekur :) Var da tilbake til opprinnelig vekt før 4 barn :) Sultet meg aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ost, salami etc. i salat eller på omelett. Spiser verken brød eller knekkebrød (har aldri vært noe brød-menneske).

Trimmer hver dag. Går, på fot eller på ski, i 1 time, sykler eller svømmer.

 

Gått ned 10 kilo siden 1.februar.

 

10:57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11:04 her. Jeg spiste knekkebrød med det meste av pålegget jeg ønsket. Men så spiser jeg ikke syltetøy og nygatti og lignende da:) Pøste heller ikke på med fett slik som i ketolysekuren, men hadde alltid fløte i middagsausene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flinke dere er da!!:)

Jeg har disse 5kg som henger igjen etter 3 tette sv.skap... Og vekta har stått iro i et par mnd nå..:( Så nå må jeg prøve å gjøre noe... Jeg trener en del da, 5 ganger i uken. Men hjelper jo ikke det når jeg elsker mat..og spesielt mat med mye karbohydrater..:(

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp veldig mye i min siste graviditet. Så nå har jeg bestemt meg for å få av de siste 14 kg. Startet med lavkarbo for to uker siden og har gått ned 6,5 kg til nå:-D Så da er det "bare 7,5 kg. igjen:)

 

Jeg spiser ofte hjemmebakte knekkebrød til frokost(24 karbo pr. 100 gr.- ett knekkebrød veier ca. 15 gram- Jeg bruker å spise 2 i ett måltid), eller en ommelett av 2 egg med skinke ,paprika ++ og ost på toppen (den spiser jeg bare som den er- uten noen form for brød). Har prøvd å bake en del lavkarbo brød, men syns ikke de smaker spesielt godt (syns alt smaker egg), så hjemmebakte knekkebrød er min form for brød for tiden:)

 

Til lunsj blir det som regel knekkebrød med hvitost og paprika , eller en salat med kylling i f.eks.

 

Til middag henter jeg tips herfra:

http://lchf-bloggen.blogspot.com/

eller herfra:

http://lenabeatrice.net/lavkarbo-oppskrifter/middag/

Sååååå mye godt:) Også tilpasser jeg det slik det passer for hele familien... Koker ris /poteter/pasta osv. til barna, sånn att de skal få i seg det de trenger:) Der er også mange gode lunsj tips f.eks...:)

 

Kveldsmaten varierer litt.. Om vi har igjen noe fra middagen kan jeg ta litt av det , eller så blir det knekkebrød (igjen!),salat eller evt. bare en yoplait dobbel 0% yoghurt...:)

 

Jeg bruker en del fett... Har stort sett alltid fløte, rømme, creme fraische eller lignende til middagen... Fett er bra (i denne sammenheng)...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg på den ketolysedietten som du beskriver her...men holdt ikke en uke en gang! Orket ikke alt fettet, og alt smakte jo egg..:( Men at det funker er det ingen tvil om, merket at klærne satt løsere etter kun 4dager og jeg såg slankere ut! Utrolig men sant...

Men nå vil jeg prøve en litt mildere variant... Håper jeg klarer det..!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått ned mye på å kutte ned karbohydrater. Samboer gikk ned til og med litt for mye og måtte begynne å spise på seg et par kilo igjen! Vi var ikke tykke i utgangspunktet, men ønsket begge å gå ned noen få kilo.

 

Slik gjorde vi det:

- Bygynte med knekkebrød istedenfor brød (Rugssprø er vår favoritt),

- begynte å spise egg (og noen ganger bacon) til frokost / kvelds.

- Sluttet med brus og kuttet ned på godis.

- Kuttet helt ut ris-retter

- Spiste poteter maks en gang i uka, og da bare en hver.

- Kuttet ned på pastaretter.

- Begynte å spise mer fisk med grønnsaker ved siden av

- Begynt å følge med på karboinnholdet i matvarer. Ofte har lett-versjoner mer karbohydrater enn den vanlig versjonen.

- Spist mer frukt til mellommåltid, men da unngått frukter med mye karbo i. (som bananer)

- Spist yoghurt med lite sukker med litt musli i til kvelds eller cottage cheese med litt jordbærsyltetøy i.

- Lagd flere lavkarbomiddager som man finner masse av oppskrifter av på nettet.

- Begynt å spise mindre. Forsyne oss kun en gang av middag og slutte før man blir ordentlig mett. Etter noen minutter føler man seg passe mett, selvom man egentlig hadde lyst på mer.

- Sagt nei takk til kaker og snacks på besøk, eller tatt kun et lite stykke.

- Sluttet å drikke så mye latte og slik på kafeer og gått over til espresso.

- Spist sunne middagsrester til lunsj.

- Kjøpt salat når vi spiser lunsj ute.

- Drikker masse vann mellom og til måltider.

 

Jeg gikk ned det jeg ville av dette, og jeg trener ikke en skit. Samboer trener en del og gikk derfor veldig fort ned og til slutt for mye. Var ikke så veldig mye som skulle til for oss! Det var en overgangsperiode, men så var det helt naturlig med dette kostholdet og nå er det unaturlig for meg å kjøpe meg en sjokolade eller lignende på en hverdag. Faller meg ikke inn lenger.

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trikset er i grunn bare å spise "rett". får du i deg for lite kalorier så vil kroppen legge på seg, for å "samle på resten i tilfellet enda mindre inntak", i stedenfor å kvitte seg med det som er ekstra.

 

Lurt å spise lite og ofte. ha som en tommelfingerregel at du spiser annenhver time fra du står opp til du legger deg. stort måltid, lite måltid, stort måltid osv.. stort måltid er ikke nødvendigvis stort, men typisk frokost, lunch, middag osv. lite måltid er et mellommåltid. frukt, grønnsaker, noen nøtter osv. her er det bare å bruke fantasien.

spiser du kallorifattig hele dagen så gjerne spander på deg en skikkelig middag. la den være sund men ikke dropp saus osv bare pga litt smør /fett.

 

går du inn på www.herbashop.no og skiver inn aksesskode 0386 kan du finne masse tips og forskjellige ting :)

 

ved å spise rett og nok så har jeg klart å holde vektøkningen til et "minimum" i svangerskapet og føler meg opplagt og klar for fødsel :)

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...